וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעצרו את המדינה, אני רוצה לרדת

נורית אמיתי

5.1.2007 / 8:36

נורית אמיתי נכנסת לראש של מסעודה המיתולוגית משדרות, שמיואשת ולא מבינה מה קורה לנו במדינה, בעיקר ברשות המסים

למסעודה משדרות אף פעם לא היו עניינים עם מס הכנסה. היא לא שילמה מס הכנסה, לא נזקקה לקומבינות איתם ומעולם לא חששה שמישהו יבוא לשאול אותה שאלות או לעצור אותה בחשד להעלמת מס.

היא חיה מקצבת ביטוח לאומי, מגדלת ילדים ומוכרת כ"נזקקת". מאז שעלתה לישראל, לא משנה מאיפה, לא היה אף אחד שידאג לה לעבודה זמנית ובוודאי שלא קבועה. היא אישה קטנה, ללא קומבינות ויחסים עם השלטונות - לא המקומיים ולא אחרים. אפילו לתפקיד מחלקת התה במועצת פועלים עם תלוש שכר מינימום בסוף החודש לא קיבלו אותה.

פה ושם היא יוצאת לנקות בתים בישוב סמוך (שם משלמים ב'שחור') ויתר הזמן היא אצה בין הסירים במטבח לכביסה, מקפידה לשמוע חדשות ברדיו ובגלל שאין לה עודף כסף לקנות עיתונים היא נצמדת לערוץ 1 ו-2 וצופה בחדשות.

ככה היא מתעדכנת לא רק על הקאסמים, אלא גם בכל הפרשיות במדינה ומזה כשנה, כידוע, אין לה רגע דל. היא ליוותה בשידור חי את כניסת ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לבית החולים, ועד היום כשאומרים משהו בעניינו היא מצטערת שהוא לא איתנו. בשבילה בית הנשיא היה מקווה של טוהרה, עד שיצאו הסיפורים על החשדות בעניין חישוקיו, העודפים לכאורה, של הנשיא. אחר כך היה זה שר המשפטים שריתק אותה למהדורות החדשות בסגנונות של נשיקה והזכיר לה סיפורים מהבית הלבן.

לא פעם שאלה את עצמה, למה משקיעים בחקירת הסיפור הזה כל כך הרבה כסף, במקום להעביר אותו (את הכסף כמובן) לנזקקים ולמיגון הבתים בעיר שלה.

השבר האמיתי שלה היה בראשית השבוע, כשנודע לה על מעצרי בכירי רשות המיסים, בעבר ובהווה. היא לא אוליגרכית, אבל נסעה על חשבון גאידמק לאילת. היא גם לא בעלת מניות בחברת היי-טק, ובוודאי שלא שותפה באיזו חברת תקשורת סלולרית או משתייכת למשפחת קבלנים עשירה. מסעודה היא עוד אזרחית קטנה מהפריפריה, שלולא התקשורת והכפר הגלובאלי - אולי אפילו לא הייתה נחשפת לרעידת האדמה האחרונה ברשות המיסים.

נכון, היא לא משלמת מס הכנסה. אבל מהמיסים שמשלמים אחרים שיכולים - יש לאזרחים במדינה הזו ביטחון לסוגיו, השקעות בתשתיות, בחינוך וכו'. כעת היא גם רגועה בקשר לעבודות הצדדיות שהיא עושה בכסף שחור, כי בסה''כ מסתבר לה, שככל הנראה לא כל מי שצריך להיות מחויב במס הכנסה אכן מחויב ושיש שווים ויש מי ששווים יותר.

עוד התברר לה, שלכאורה מי ששווה יותר משלם פחות, וזה פשוט מרתיח אותה. היא מעולם לא הייתה קרובה לצלחת ולא ישבה במטבחים פוליטיים, אבל היא מבינה שמשהו נורא קרה השבוע במקום שאמור לשמור על הכסף ולהדק את הפיקוח על החלק ברווחים שמגיע למדינה, גם אם יש מי שחושב שהמדינה חותכת קופון גדול מידי.

מסעודה, אגב, אף פעם לא הבינה מדוע מי שמקבל תלוש ממקום מסודר מתקשה להתווכח עם רשויות המס שלוקחים אוטומטית את מה שהם טוענים שמגיע להם. היא גם מודעת לכך שמי ש'תותח' במיסים יכול לעשות, מן הסתם, תכנון מס אפילו אגרסיבי ובסופו של יום, על חשבון האזרחים הקטנים, להרוויח הרבה יותר.

בקיצור, מה שיותר מפריע למסעודה זו העובדה שדברים כאלו מתרחשים באין מפריע ומבלי שהמעורבים חוששים שאי פעם מישהו יתפוס אותם. איך אנשים חכמים ומנוסים לא חשבו שיכולים לתפוס אותם באמצע העבודה? מה קורה פה? הם תמימים? הם לא מכירים את מבקר המדינה? את מלתעות התחקירים והעיתונאים שעוסקים בכך? ואולי הם פשוט החליטו שלהם זה לא יקרה? ואולי, חס וחלילה, זה נראה להם משהו נורמטיבי, שגרתי וראוי לעזור לחבר'ה ובעיקר אם הם באים מאותו בית פוליטי חם ותומך ומרוויחים בדרך לא רק חברים טובים?

מסעודה לא הרוויחה כלום מרעידת האדמה ברשות המיסים והמזל היחיד שלה הוא שהיא גם לא הפסידה: אין לה כלי רכב בליסינג ולכן הרפורמה, שנעצרה כעת, לא תשפיע עליה, וכך גם לגבי הרפורמות במס הכנסה. בכלל, מס הכנסה שלילי עבורה הוא הגדרת מצבה הנוכחי של רשות המיסים.

אל תשכחו, היא עדיין ממתינה שבין לבין כל וועדות החקירה והבדיקה, החקירות והמצב– תזכרו למנות עבורה שר רווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully