וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורדי, תתחיל בטוקבקים

רויטרס

2.1.2007 / 17:16

ה"וושינגטון פוסט" מעודד את עורכי מהדורת הדפוס הוותיקים להשתתף בעריכת מהדורת האינטרנט. הצעד נועד לקדם את מעמד האתר

העיתון "וושינגטון פוסט" מתכוון לעודד את שיתוף הפעולה בין עורכי העיתון המודפס הוותיקים לבין עורכי אתר האינטרנט של העיתון, בדוגמה האחרונה מני רבות לנסיונות של המו"לים האמריקאים להתאים את מערכות החדשות לאינטרנט. האתר של "וושינגטון פוסט", שהושק לפני יותר מעשור, היה לאחד המובילים מבין אתרי החדשות, בשל הצלחתו, כבר בתחילת הדרך, למשוך קוראים ומפרסמים.

בעוד עיתונים רבים מחזקים את אתרי האינטרנט שלהם על מנת להתמודד עם המעבר של קוראים רבים לרשת, ברובם הפקת הדפוס והאתר נשארת מופרדת. בעוד מערכת ה"וושינגטון פוסט" יושבת בתוך וושינגטון הבירה, הרי שמערכת האתר של העיתון יושבת מהצד השני של נהר הפוטומק, בווירג'יניה.

עם זאת, החל מינואר, עורכי מהדורת הדפוס "יסייעו לנו באתר ובעיתון לחשוב על שיטות יותר תלת-מימדיות להצגת החדשות", אמר העורך בפועל של ה"פוסט", לנרד דאוני הבן. עורכי עיתונים התמקדו באופן מסורתי בהקצאת כתבים ועריכת מאמרים, כמו גם בפרישת הסיפורים על עמודים ואלמנטים גרפיים נוספים. חדשות באינטרנט דורשות גם מומחיות בפרישת חדשות ומאמרים על פני היום, ומשיכת תשומת הלב גם לכתבות צבע או סיפורים בעלי מימד אישי. כמו כן, באינטרנט יש חשיבות להוספת וידיאו, שמע או פרשנות לידיעות.

שילוב זה הוא המפתח לעתיד העיתונות, על רקע הצמיחה המהירה של הפרסום באינטרנט, והירידה בתפוצת העיתונים ובמחירי הפרסום במהדורות הדפוס. "מרבית קהל היעד של העיתון מקוון כיום", אומר ג'ף ג'רוויס, יועץ לענייני מדיה ומפרסם הבלוג BuzzMachine. "על העיתון לשרת קהל זה במקום בו הוא נמצא".

חלק מהעיתונים קיצצו מאות משרות, צימצמו את גודל עמודי הדפוס או מיזגו מערכי דפוס והפצה על מנת לחסוך בעלויות. אחרים מצויים תחת לחץ המשקיעים להגדיל את התשואות או למכור נכסים. למניות העיתונים ביצועים נמוכים בהשוואה לשאר השוק, כיוון שבינתיים ההכנסות מתחום האינטרנט עדיין לא מצליחות לפצות על הצמיחה האיטית יותר בתחום הדפוס.

מניית וושינגטון פוסט ירדה ב-1.1% מאז תחילת 2006; מניית ניו יורק טיימס ירדה ב-10.4% ומו"לית העיתונים מקלאצ'י ירדה בכ-27%. זאת, לעומת עלייה של 14% במדד S&P 500 באותו פרק זמן.

גם גאנט, מו"לית USA טודיי שלה כ-90 עיתונים מקומיים, מנסה לחדש את חדרי החדשות במפעליה השונים על מנת להדגיש את משקלם השווה של תחומי הדפוס והאינטרנט. דאו ג'ונס, מו"לית "וול סטריט ג'ורנל", נסמכת על שירות דאו ג’ונס ניוזויירס עבור מרבית הכיסוי החדשותי שלה, ואילו בעיתון היא מתמקדת בסיפורים בלעדיים ופרשנויות. ניו יורק טיימס אמרה בשנה שעברה כי תשלב את מערכות האינטרנט והדפוס שלה. ?כל הדסקים, במידה זו או אחרת, מנסים לעודד את הכתבים להעביר ידיעות לדסק החדשות המאוחד", אומר ניל צ'ייס, עורך דסק החדשות המאוחד, שתפקידו לפרסם ידיעות במהלך היום. ל"פוסט" יש חטיבה דומה, שכתביה ועורכיה מטפלים בחדשות שוטפות באינטרנט, אך צורת החשיבה הזו טרם חילחלה לכל הרמות במהדורת הדפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully