וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על משרדו של סגן מנכ"ל רשות המסים

גיא לשם

2.1.2007 / 14:53

לפי החשד שימשה המחלקה המקצועית ברשות כאמצעי למתן הקלות בתיקי מס גדולים, בניגוד לחוות דעת של פקידי שומה

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטו הבוקר על משרדו של סגן מנכ"ל רשות המסים לעניינים מקצועיים, גידי בר-זכאי. חוקרי המשטרה הציגו צו חיפוש והחרמת מסמכים, רשומות מחשב ודיווחים על פעולות שביצעה המחלקה המקצועית בתיקי נישומים. על פי החשד, שימשה המחלקה המקצועית כאמצעי למתן הקלות בתיקי מס גדולים, בניגוד לחוות דעת של פקידי שומה שטיפלו באותם תיקים.

בר-זכאי עצמו, וכן בכירים נוספים ברשות המסים, יתבקשו בקרוב לתת הסברים לפעולות שבוצעו באותם תיקים. עוד הוחרמו מסמכים ממשרדה של ורד אולפינר (בתו של נשיא התאחדות הקבלנים לשעבר שמואל אולפינר), האחראית לשומות בנושאי נדל"ן.

אחד מהתיקים שבמוקד החקירה הוא תיק של חברת כ.ש.ב.ז שבבעלות רואה החשבון קובי בן-גור, חברו הטוב של מי שהיה מנכ"ל רשות המסים, איתן רוב. בן-גור נבחר במקום ה-22 ברשימת הליכוד לכנסת האחרונה, במסגרת מחוז דן. חברת כ.ש.ב.ז רכשה את בית"ר ירושלים בנובמבר 1999, מתוך מטרה לממש את הנדל"ן שבבעלותה בירושלים, אך חובות ענק של מועדון הכדורגל ואי קבלת אישור ההתאחדות לכדורגל הביאו למכירתה של הקבוצה לאיש העסקים גד זאבי במאי 2000. מאוחר יותר, בעקבות ביקורת שערך פקיד שומה 3 ירושלים, התגלו חשדות לעבירות מס שונות ולהשתמטות מתשלומי מס במהלך פירוק החברה. בין היתר מדובר בהימנעות מהעברת ניכויים מכספי קופות גמל. היקף החבות נאמד בכמיליון שקל.

במהלך החקירה החליט מנהל רשות המסים, ג'קי מצא, להעביר מתפקידו את סגן פקיד השומה האחראי לחקירה, גלעד תקוע, והחקירה גוועה. חקירת המשטרה תתמקד בנסיבות בהן הועבר תקוע מתפקידו ובסגירת אפיק החקירה הפלילי.

פרשה נוספת הנחקרת קשורה במשפחת טובול מירושלים, המקורבות לבכירי הליכוד בעיר ולדמויות פוליטיות בולטות נוספות, כמו השר אביגדור ליברמן ורואה החשבון משה לאון. המשפחה חשודה בנסיונות להפחית את חבות המס שלה, הנובעת מעסקי המסעדנות וחומרי הבניין שבבעלותה, וכן למנוע פתיחת חקירה פלילית בחשד להשתמטות מתשלום מס. יצויין כי תיק החקירה בעניינם של האחים טובול נמצא כבר למעלה משנה בחקירה, וגורמים המקורבים לתיק אינם זוכרים הפעלת לחצים לסגירתו.

לפי שעה לא נעצר איש מאנשי רשות המסים, אולם למעלה מעשרה בכירים ברשות עוכבו לחקירה, ובשעות הבאות יוחלט האם להביאם בפני שופט לצורך מעצרם.

גורמים המקורבים לחקירה אמרו ל-TheMarker, כי לא מן הנמנע שייבדקו גם תשלומי שוחד לבכירים במס הכנסה באמצעות מתן ערבויות ובטחונות לצורך קבלת הלוואות מבנקים. ככל הנראה מדובר בערבויות שנתנו גורמים שהיו מעוניינים לקדם את ענייניהם ברשות המס, וביניהם גם מייצגים גדולים המקורבים לראשי רשות המסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully