וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשק: תפרו תיק לאיתן רוב וג'קי מצא

אתי אפללו

2.1.2007 / 14:21

בכירים לשעבר ברשות המסים מתקשים להאמין כי ג'קי מצא אכן ביצע את המעשים המיוחסים לו

בכירים לשעבר ברשות המסים מאוחדים בדעתם ובטוחים כי אין ממש בחשדות שהועלו כנגד ג'קי מצא. "זה מקום שיש בו הרבה כסף והרבה שיקול דעת, וקיימים לחצים מכיוונים שונים", אומר גורם אחד, ומוסיף, "זה מכיר את זה, ההוא מכיר את ההוא, זה חלק מהחיים במדינה, אבל השיקולים שמתקבלים במערכת מקצועיים לחלוטין".

גורם אחר מציין כי סביר להניח שהפרסום בעיתונות מוגזם, "כנראה הוקלטה שיחת שתדלנות, והיד של הפרקליטות 'קלה על ההדק' בכל מי שקשור ל'כנופיית שלטון החוק'". הגורמים מדגישים שככל שהאדם בכיר יותר במערכת, קשה לו לקחת שוחד בגלל שהוא אינו עורך את השומות בעצמו, ולכן העניין נשמע לא הגיוני. הם גם שבים ומדגישים את טוהר המידות של ג'קי מצא, ומציינים כי חזרתו לשירות המדינה, שנעשתה תוך הפחתה ניכרת בשכרו, היתה ממניעים אידיאולוגים.

הגורמים מציינים כי בנציבות המס ישנו מקום להפעלת שיקול דעת של הנציב, ודברים רבים מצויים בתחום האפור ובטוחים שיתגלו שיקולים מקצועיים בחומרים שנבדקים. עם זאת, אחד הגורמים מעלה את התהייה שאחרי זמן כה ארוך בו התנהלה חקירה סמויה בעניין, אם הפרקליטות החלה בחקירה גלויה - ייתכן שנופתע כולנו לגלות שיש דברים בגו'.

בנוסף, הבכירים לא ממהרים לפסול כי העניין הוא אולי ניסיון ל"תפירת תיק" של אחד מיריביו של מצא. "רשות המסים ידועה ביריבויות היסטוריות קשות בתוך המערכת, זה מקום שאם אתה לא הולך עם הגב לקיר בטוח יכניסו לך סכין", אומר אחד הבכירים ומציין שיש הרבה גורמים במערכת שהיו שמחים לראות את ג'קי מצא נופל. כמו כן צוין בפנינו, שהמקרה בכלל קשור לתיק שמנסים לתפור לאיתן רוב אשר פרש במפתיע מתפקידו, וג'קי מצא "נפל" יחד איתו, כסגנו לשעבר. אם כי, גם בתאוריה זו יש המטילים ספק ומציינים שהפרקליטות זהירה ויודעת להבדיל בין אינטריגות פוליטיות ומקרים אמיתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully