וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם הוצא להורג, בוש הלך לישון

2.1.2007 / 9:53

הטיימס: נשיא ארה"ב הלך לישון ב-21:00, זמן קצר לפני תליית סדאם והורה לעוזריו שלא להעירו. עיתון אמריקאי: סדאם, מסור ד"ש להיטלר

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ישן בזמן הוצאתו להורג של הרודן העירקי המודח סדאם חוסיין. כך מדווח ה"טיימס" הבריטי. החלטתו של בוש לא להתרברב בסוגיית ההוצאה להורג משקפת, לדעת העיתון, את הסלידה שחש הציבור האמריקאי כלפי התנהלות הממשל בנוגע למלחמה בעירק.

הנשיא בוש בילה את הימים שבין חג המולד לשנה החדשה בחוותו בקרופורד שבטקסס, שם עבד על תכנון אסטרטגיה חדשה ואפשרות לשליחת כוחות נוספים לעירק.

עוזריו של הנשיא אמרו, כי למרות שהנשיא ידע שההוצאה להורג אמורה להתרחש, הוא הלך למיטתו בשעה 21:00 והורה שלא להעירו. הוא הכין מראש הצהרה קצרה ששוחררה לאחר ההוצאה להורג, בה כינה זאת כ"ציון דרך חשוב", אך הזהיר מפני קשיים ובעיות שיגיעו לאחר מכן. "לפנינו בחירות קשות והקרבות נוספות", אמר.

תגובתו הצנועה של הנשיא בוש עומדת בסתירה לתגובתו לאחר תפיסת סדאם ב-2003, אז אמר "העולם הוא מקום טוב יותר בלעדיך, מר סדאם חוסיין. בוש התעורר בשעה 5:00 בבוקר שלאחר התלייה ושוחח בטלפון במשך כעשר דקות עם יועצו לביטחון לאומי סטיבן הדלי, על התגובות בעולם.

הציבור והקונגרס מתנגדים לתגבור כוחות בעירק

עם תום חופשת החגים צפוי הנשיא לגלות את תוכניותיו לגבי עירק. על פי ההערכות, התוכנית תכלול תגבור כוחות ושליחת עשרות אלפי חיילים נוספים. הקונגרס מתנגד לתוכנית, שעל פי הסקרים המחמיאים ביותר מקבלת תמיכה של 18% בלבד מהאמריקאים.

מהדורות החדשות בארה"ב שידרו בסוף השבוע שוב ושוב את צילומי התלייה של סדאם, אך נמנעו מלשדר את רגע התלייה עצמו. בעיתונים התייחסו במדורי ההומור לתלייה. הגדיל לעשות ה"פילדלפיה דיילי" שכתב: מסור ד"ש להיטלר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully