וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד: תעודה מזהה לכל תלמיד

31.12.2006 / 17:00

בביה"ס בסקוטלנד ילדים לוקחים בכוח כרטיסי תלמיד כדי לקבל ארוחה נוספת בקפיטריה. הפיתרון - תעודה מזהה עם תמונה

ארגון המורים בסקוטלנד קורא לחלק לכל תלמידי חטיבות הביניים בסקוטלנד כרטיס תלמיד שעליו תתנוסס תמונתו. כך דווח ב-BBC. את הכרטיס התלמידים יצטרכו להעביר בכניסה לקפיטריה בשעת ארוחת הצהריים. זאת כדי לנסות ולמנוע תופעת בריונות שהפכה נפוצה בבתי הספר בסקוטלנד - גניבת ארוחות.

לדברי הארגון ברוב בתי הספר כבר מונהגת שיטה לפיה התלמידים מעבירים את הכרטיסים שלהם בכניסה לקפיטריה או לספריה, וכעת יש להוסיף לכרטיס תמונה של כל תלמיד על מנת שעובדי בית הספר יוכלו לוודא שתלמידים לא עושים שימוש בכרטיסים של חבריהם ללימודים ללא רשותם על מנת לקבל מנה נוספת של ארוחת צהריים.

המורים טוענים שכיום בבתי הספר בסקוטלנד ישנו מספר לא מבוטל של תלמידים שמפסידים ארוחות משום שתלמידים אחרים לוקחים את כרטיס התלמיד שלהם תחת איומים או מעשי בריונות אחרים. אולם, חברי מפלגת "הירוקים" בסקוטלנד מתנגדים להצעה של המורים ואף כינו אותה "מטרידה ביותר".

דיוויד אגלשם, מזכיר ארגון המורים, אמר שהגיעה העת שהתלמידים יחזיקו בתעודות מזהות עם תמונתם לצורך כניסה לכל אחד מהמתחמים בבתי הספר. לדבריו, "תעודות עם תמונה יכולות להביא לסיום מעשי הבריונות שמטרתם שימוש בכרטיסי תלמידים אחרים כדי להרוויח ארוחות נוספות על חשבון ביה"ס". הוא הוסיף כי שימוש בתעודות יכול להקל גם על תחומים נוספים כמו זיהוי תלמידים בבחינות ובעת העליה לאוטובוס.

אגלשם טוען שאם מהפכת התעודות המזהות בבתי הספר לא תתרחש, בעיית הבריונות תמשיך להתקיים ואף להתפשט. לטענתו, למהלך יכול להיות גם יתרון נוסף והוא הכנת התלמידים "למציאות של ניהול זהויות במאה ה-21".

אך מנהיג מפלגת "הירוקים" הסקוטית פטריק הארווי לא מסכים עם אגלשם כלל.לדבריו, "אנחנו צריכים להכין את הילדים למציאות של הגנה על פרטיותם וחירויות הפרט שלהם נוכח מערכות ממשלתיות שהופכות חודרניות יותר ויותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully