וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ברגעיו האחרונים של סדאם חוסיין

יוני מנדל

31.12.2006 / 14:47

תיעוד וידאו של ההוצאה להורג. תוך שהוא אומר "אין אלוהים מבלעדי אללה", נפתחה הרצפה והוא נפל למותו. מסביב נשמעו קריאות בגנותו

קלטת וידאו המתעדת את רגעיו האחרונים של סדאם חוסיין הופצה ברחבי האינטרנט, וממנה עולים פרטים נוספים על רגעיו האחרונים של סדאם חוסיין. בקלטת נראה סדאם צועד אל חבל התליה, כאשר ברקע נשמעות קריאות תמיכה במנהיג השיעי מוקתדא אל-צדר, שעומד בראש המיליציה השיעית "צבא מהדי", ולפי הערכות שונות עשוי להפוך לאיש החזק בעירק.

לאחר מכן נראה סדאם עומד כשחבל התלייה כרוך סביב צווארו. הוא אינו מדבר, אך אחד השומרים מתחיל להקניטו ולקרוא קריאות בזכות המנהיג השיעי מוקתדא א-צדר. השומר נשמע אומר, "התפללו למען מוחמד ולמען בני משפחתו וקללו את אוייביו", ולאחר מכן צועק "מוקתדא מוקתדא מוקדתדא". השומרים נשמעים מריעים לאל-צדר וחוזרים על הקריאות.

באותם הרגעים נשמע סדאם אומר, "זוהי גבורה בעיניכם?", ולאחר מכן מתחיל למלמל את תפילת השבועה המוסלמית - השהאדה - "אין אלוהים מבלעדי אללה, ומוחמד הוא שליח האל". מסביב נשמעים קולות רקע של השומרים. אחד מהם צועק לעברו "לך לגיהינום", והשני קורא קריאות בזכות באקר אל-צדר, קרוב משפחתו של המנהיג השיעי מוקתדא אל-צדר, שהוצא להורג על ידי סדאם חוסיין במהלך שנות השמונים, בצל מלחמת אירן-עירק.

לאחר שסדאם סיים לומר את השבועה המוסלמית, הוא ממלמל מספר מילים שקשה להבינן בשל הרעש במקום, ולאחר מכן מתחיל שוב באמירת פסוקי הקוראן. במהלך קריאה זו נשמע רעש פתיחת הרצפה עליה עמד חוסיין, וסדאם נראה נופל אל מותו. ברקע נשמעות קריאות השומרים, "התפללו על הנביא מוחמד ועל משפחת הנביא".

"עירק בלי סדאם היא לא כלום"

עדותו של עלי אלמסעדי, הצלם הרשמי של ראש הממשלה העירקי נורי אלמאליכי, מוסיפה מספר פרטים על דקותיו האחרונות של סדאם. אלמסעדי מצוטט באומרו, "עמדתי שלושה מטרים מסדאם, וראיתי את הפחד בעיניו. עם זאת הוא לא התנגד כלל, וצעד בשקט ובאומץ אל מותו". המילים שמלמל בשקט היו משפטים בזכות ההתנגדות (מוקאוומה), וכאשר נכרך החבל מסביב לצווארו הוא אמר "עירק בלעדי היא לא כלום".

אלמסעדי סירב לספר מי היו השומרים שלקחו חלק בהוצאה להורג. עם זאת הוא העריך שהיו כ-20 איש בחדר במהלך ההוצאה להורג, ואחד מהם היה מוופיק אלרביעי, היועץ לביטחון לאומי בעירק.

ברשת אלערביה דווח, כי שעתיים לפני כן, בסביבות השעה שתיים בלילה, נכנסו השומרים אל הצינוק בו הוחזק סדאם והודיעו לו כי תוך מספר שעות יוצא להורג. סדאם אכל מעט אורז עם מרק עוף והרבה בשתיית מים חמים עם דבש. לאחר מכן הוא ביקש זמן להתפלל וקרא פסוקים מן הקוראן ששלחה לו אישתו.

בסביבות השעה שלוש וחצי נכנסו השומרים לצינוק והודיעו לו כי הגיעה שעת הוצאתו להורג. (וידאו: ערוץ 10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully