וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת שליט מתעכבת בגלל הפלסטינים"

אתי שכטמן

31.12.2006 / 12:47

שר החוץ המצרי מאשים את הפלסטינים בעיכוב השלמת עסקת חילופי האסירים. הנושא ידון בפגישת אולמרט ומובארק השבוע

בראיון לעיתון "אל חיאת" הרואה אור בלונדון אמר שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-ריט, כי עסקת חילופי האסירים תושלם "כששני הצדדים יקבלו את העסקה שהציעה מצרים, על פי ההערכות זו תושלם לאחר שאלו המחזיקים בו (בגלעד שליט א.ש) יחליטו כי הגיע הזמן לעשות כן, ואנו מאמינים שהזמן הגיע כבר לפני כמה חודשים. כשההחלטה תהיה פלסטינית, פטורה מהשפעות חיצוניות אז תושלם העסקה".

אבו אל-ריט אמר, כי אינו מצליח את התנהלותם השובים "אני לא מבין את סירוב שוביו של שליט לשחררו, דבר שהביא לנפילתם של 400 קורבנות מבין בני העם הפלסטיני וגרם סבל למאות אם לא אלפי פלסטינים".

לדבריו, המחזיקים בחייל הישראלי "ביקשו לסבך את תהליך השלום ולמנוע מהצד הישראלי והצד הפלסטיני להשיג יעדים ספיציפיים". עוד הוסיף כי התקדמות בשאלת חילופי האסירים ובדרך להשלמת ההסכם תפעיל לחץ על המחזיקים בשליט ותגרום להם להבין כי החזקתו לא תעכב את התהליך המדיני.

נושא שחרור שליט במרכז פגישת אולמרט-מובארק

ביום רביעי האחרון ביקר אבו אל-ריט בישראל, בראיון נשאל על רשמיו מפגישתו עם אולמרט ואמר, כי התרשם שאולמרט מחוייב לשיפור היחסים עם הפלסטינים, אבל עם זאת מופעל עליו לחץ רב להגיב על ירי הקסאמים לעבר ישראל. על כן, החליטה ישראל ההולכת בכיוון הרגיעה והיציבות כי אם המצב יימשך לא תוכל להרשות לעצמה לסכן את בטחון אזרחיה ותגיב בירי ממוקד לעבר משגרי הקסאמים בלבד. לדבריו, "הטילים הנורים מעזה לעבר שדרות פוגעים במאמצים לבנות מערכת יחסים והדברות בין הצדדים".

שר החוץ המצרי אמר כי נושא שחרורו של גלעד שליט יעמוד במרכז פגישתם של אולמרט ומובארק בשארם א-שייח' השבוע. לדבריו, הוא אמר לישראלים שעמם נפגש כי שליט נמצא בחיים, "זה איננו דבר חדש וקדמה לכך הצהרתו של הנשיא מובארק שהוא בין החיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully