וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

36% מהצעירים: נחרים מסעדה שמנצלת עובדים

31.12.2006 / 0:03

לכבוד השקתו התל-אביבית של "התו החברתי" למסעדות שאינן מנצלות עובדים, נערך הסקר שגילה: אנחנו יותר חברתיים משחשבנו

רבים מהישראלים רגישים לעוולות חברתיות כמו ניצול עובדים ואי נגישות נכים, ועשויים אף להחרים מסעדות ובתי קפה אותם הם נוהגים לפקוד בגלל סיבות חברתיות - כך עולה מסקר שערכה עמותת "במעגלי צדק" וחברת "מותגים".

למעלה מ-20% מהנשאלים אמרו כי יחרימו בית קפה או מסעדה אם ייוודע להם שבעל העסק מנצל את עובדיו. בנוסף, כ-11% מהנשאלים יחרימו עסקים שאין בהם נגישות לנכים. נתונים אלו מראים, כי מספרם של בעלי הרגישות החברתית כמעט משתווה ל-36%, שיחרימו את המקום בגלל מזון או קפה לא טעימים. נתון נוסף שעלה מן הסקר מראה כי בקרב צעירים בגילאים 18-24 גדלה הרגישות לניצול העובדים ל-36%.

עמותת "[[במעגלי צדק]]" תערוך היום בתל אביב טקס השקה ל'תו החברתי' שיוענק למקומות בילוי בתל אביב. התו החברתי הוא מעין תו תקן, הניתן למקומות בילוי שמקפידים על תשלום נאות לעובדיהם ומאפשרים נגישות מרבית לנכים. התו ניתן חינם, ויפוקח על ידי מתנדבי העמותה ותלמידי הישיבה החילונית בתל אביב. הם גם יקיימו ביקורות קבועות במקומות להם הוענק התו.

פעילות התו החלה לפני כשנתיים בירושלים ועד היום הוענקו כ-200 תווים לבתי עסק שונים בבירה. בעקבות ההצלחה בבירה, אנשי העמותה מקווים לתוצאה דומה גם בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully