וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: המחתרת הבאסקית הפרה הפסקת האש

30.12.2006 / 19:35

4 פצועים בפיצוץ מכונית ע"י המחתרת הבאסקית מחוץ לשדה התעופה במדריד. שר הפנים הספרדי: תמה הפסקת האש

מכונית תופת התפוצצה הבוקר מחוץ לשדה התעופה הבינלאומי במדריד, לאחר שהמשטרה קיבלה שיחת טלפון אנונימית שהזהירה מפני הפיצוץ. למרות האזהרה, ארבעה בני אדם שנותרו במקום נפצעו בפיצוץ.

ראש ממשלת ספרד חוסה לואיס רודריגס ספאטרו אמר, בתגובה, כי הוא משעה את המשא ומתן עם המחתרת הבאסקית והזרוע הפוליטית שלה. שר הפנים הספרדי גינה את הפיגוע בנמל התעופה במדריד היום, ואמר כי הדבר הוא הפרה של הפסקת האש עם המחתרת הבאסקית. לדבריו, אחד מהפצועים בהתקפה נמלט, והמשטרה מחפשת אחריו. יו"ר הזרוע הצבאית של ETA אמר כי מבחינתו, המו"מ לא רק נמשך אלא "נחוץ יותר מאי פעם".

הרדיו הספרדי דיווח, כי מתקשר אלמוני שהזדהה כחבר המחתרת הבאסקית ETA אמר שארגונו הטמין את הפצצה. אם הדבר יאושר, הרי שמדובר בהפרה של הפסקת האש שהוכרזה בין המחתרת הבאסקית ובין ממשלת ספרד בחודש מרץ האחרון.

טרמינל מספר 4 בנמל התעופה "ברחאס" במדריד פונה מנוסעים לאחר שגם שירותי ההצלה בשדה התעופה קיבלו שיחה אנונימית שהזהירה מפני מכונית התופת. מהמשטרה נמסר כי לא ברור האם נפצעו אנשים כתוצאה מהפיצוץ, אך ברדיו הספרדי דווח, כי שני שוטרים, שסרקו את מגרש החניה בחיפוש אחר הפצצה, נפצעו באורח קל מאוד מהפיצוץ.

הפסקת האש שהוכרזה בחודש מרץ באה לאחר ארבעה עשורים של מאבק אלים לעצמאותו של החבל הבאסקי בספרד. במהלך השנים גבו העימותים את חייהם של למעלה מ-800 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully