וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סומליה שב למוגדישו הכבושה

29.12.2006 / 19:30

עלי מוחמד גדי חזר לבירה אחרי שישה חודשים בהם שלטו בה הכוחות המוסלמים. אתמול כבשו אותה כוחותיו, בסיוע אתיופיה

ראש ממשלת סומליה עלי מוחמד גדי שב היום לבירת המדינה מוגדישו, יום אחרי שכוחות המליציות המוסלמיות גורשו מהאזור על ידי כוחותיו, בסיוע כוחות צבא אתיופיה.

שיירתו, בת 22 כלי רכב עמוסי מאבטחים ונשק, התקבלה בתשואות ותרועות של אלפים מתומכיו שחיכו לו לאורך רחובות העיר המופגזת. בנאומו לפני תומכיו הבטיח להשיב את השלום לסומליה, ואמר כי "היום אנו מתחילים חיים חדשים, יציבות חדשה ועתיד חדש". בצפון העיר, עם זאת, הפגינו מאות ממתנגדיו והשליכו אבנים על רכבים של צבא אתיופיה.

אתמול הוכתרה המתקפה של חיילי ממשלת סומליה, בתמיכת אתיופיה, כהצלחה, ומוגדישו עברה לראשונה מזה שישה חודשים לשליטת הממשלה. הבירה הוחזקה מאז יוני על ידי אנשי "איחוד בתי הדין האיסלמיים", שנמלטו מהעמדות שהחזיקו.

גדי החל מיד בסיורים בנקודות אסטרטגיות בעיר על מנת לבסס ולהדגים את שליטתו המחודשת בה, וביקר את החיילים האתיופים המוצבים בנמל הים ובנמל התעופה. במהלך ביקורים אלה אמר גדי כי "אשאר כאן לנצח, זוהי בירתנו. נלחמנו על הישרדותנו – וניצחנו".

פעיל הכוחות המוסלמים אמר עם זאת כי "אנו מוכנים להילחם על מדינתנו ועל דתנו. כוחותינו בכוננות גבוהה". שייח שריף שייח אחמד, מפקד איסלאמי בכיר, איים להרחיב את הלחימה ואנשיו אף הצהירו בעבר על כוונתם לבצע פיגועי התאבדות באדיס אבבה, בירת אתיופיה. מיליציה הקשורה לאל-קאעדה בשם "המדינה האיסלמית של עירק" קראה למוסלמים ברחבי העולם לתמוך בכוחות האיסלמיים הנסוגים מסומליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully