וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים ממזג אוויר קיצוני בסין

29.12.2006 / 6:55

השנה שחלפה הביאה עמה שלל אסונות על סין - משטפונות כבדים וטייפון ועד בצורת. מומחים צופים שהמצב רק ילך ויחמיר

סין חוותה את מזג האוויר הקיצוני ביותר מזה שנים במהלך שנת 2006 ומומחי אקלים צופים שהתנאים הקיצוניים יימשכו במהלך השנה הקרובה.

סופות טייפון, שטפונות ובצורות תבעו את חייהם של 2,704 בני אדם וגרמו לנזקים כלכליים בסך 212 מיליארד ין במהלך השנה החולפת. זהו המחיר הגובה ביותר שגבה מזג האוויר בסין, כך דיווחה סוכנות ידיעות מקומית.

"הנזקים וההפסדים שספגה סין שניים רק לאלה שספגנו בשנת 1998 כששטפון כבד במיוחד זרע הרס ברחבי הארץ" אמר קין דאי, מנהל הרשות המטאורולוגית של סין. לאחרונה העריכו מומחי אקלים שהטמפרטורות הממוצעות בסין צפויות לעלות וכי אירועי מזג אוויר קיצוניים צפויים להמשיך ולפקוד את המדינה והכל פועל יוצא של התחממות כדור הארץ.

לדברי קין, הן עוצמתם של אירועי מזג האוויר במהלך 2006 והן הנזקים שגרמו, מהווים אירוע נדיר בהיסטוריה של סין. שבע סופות טייפון ושבע סערות טרופיות חזקות נוספות פקדו את סין בשנה החולפת. בסופת הטייפון שכונתה "סאומאי" נהרגו 460 בני אדם והיא הייתה הסופה החזקה ביותר שנרשמה בסין מאז 1949.

בצפון סין אירעו השנה 18 סופות חול, המספר הגבוה ביותר מזה שש שנים. בתוך כך, בצורות קשות ביותר פקדו את אזורה הדרום מערבי של סין. בעיית זיהום האוויר שרק הולכת ומחמירה בסין הרעה אף היא את המצב. בשנה החולפת ירד בצפון סין גשם חומצי, מהגרועים שירדו בסין בארבע עשרה השנים האחרונות.

מנהל מרכז האקלים הסיני דונג וונג'י אמר כי הוא צופה כי מזג האוויר בסין יחמיר במהלך שנת 2007. דו"ח שפורסם על ידי ממשלת סין השבוע מזהיר מפני עתידה האקלימי של סין לפיו שטפונות עזים יציפו אזורים מסויימים במדינה בעוד שאזורים אחרים יוכו בבצורות קשות וגלי חום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully