וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שיבוטי חיות בטוחים למאכל אדם

סוכנויות הידיעות

28.12.2006 / 16:44

המינהל האמריקאי למזון ובריאות הציע למכור מוצרי חיות מהונדסות גנטית בהתאם לתו התקן הביטחותי הסטנדרטי

בשר וחלב משיבוטים של חזירים, פרות ועיזים עשוי בקרוב להימכר בארצות הברית לאחר שרגולטורים החליטו כי אכילה של חיות חווה משובטות לא מהווה סיכון בריאותי לצרכנים.

המינהל למזון ותרופות בארה"ב (FDA) הציע היום שמוצרים מחיות משובטות יימכרו ללא תקני בטיחות נפרדים בהתבסס על מחקרים המראים כי המוצרים אינם מהווים סיכונים יותר מאשר מוצרים מחיות שנולדו באופן טבעי.

יצרניות מוצרי חלב הפצירו ב-FDA לדחות את החלטתו הסופית עד לעריכת מחקרים נוספים על רקע החשש כי התנגדותם של האמריקאים לשיבוט תמנע מהם לרכוש מזון שהונדס במעבדה.

לפי הערכות, צרכנים אמריקאים מוציאים 90 מיליארד דולר בשנה על מוצרי חלב ו-71.2 מיליארד דולר על בשר. ה-FDA ביקש מהיצרנים להמשיך ולהיענות להסכם הקורא למניעת הכנסת מוצרים מחיות משובטות לאספקת המזון בעוד שרגולטורים מבקשים את דעת הציבור על ההצעה.

ברשות צרכנים, היצרנים וגורמים אחרים יעמדו 90 ימים לתת את דעתם בנושא לאחר שה-FDA יפרסם ב-2 בינואר את טיוטת הערכת הסיכונים, תוכנית להתמודדות עם הסיכונים וטיוטת הדרכה לתעשיית המזון. המסמכים הוגשו להצגה מוקדמת היום.

בעוד שמספר מוצרים הגדלים במעבדה הצליחו לחדור לתעשיית המזון בארה"ב בשנים האחרונות, קבוצות בתעשייה טוענות כי על צרכנים זהירים במיוחד להימנע ממוצרי חיות משובטות אם רגולטורים יאשרו מזון משובט לאריזה סטנדרטית. ההתאחדות למוצרי חלב בארה"ב מסר כי מכירות חלב וגבינות עשויות לרדת ב-15% אם מוצרי חלב מחיות משובטות יורשו להיכנס לשוק.

סוזאן רולנד, דוברת הארגון, העריכה כי כ-150 מתוך 9 מיליון פרות לחליבה בארה"ב הן משובטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully