וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לא קשורה למשלוח הנשק לפתח"

28.12.2006 / 14:46

ראש המטה המדיני ביטחוני עמוס גלעד אמר, עם זאת, כי הנשק יסייע למלחמה ב"כוחות השחור". חמאס: המשלוח יגביר את המתיחות ברצועה

בעקבות הדיווחים על משלוח נשק שהעבירה מצרים לפתח, אמר ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (מיל') עמוס גלעד כי הסיוע למשמר הנשיאות של אבו מאזן מגיע מהעולם הערבי וישראל אינה עוסקת בכך ישירות. בראיון לקול ישראל הוסיף גלעד כי "הסיוע נועד לחזק את כוחות השלום אל מול כוחות השחור, המאיימים על עתיד המזרח התיכון".

מוקדם יותר אמר דובר חמאס ברצועה איסמעיל רדואן, כי דיבורים על חימוש גורמים פלסטינים רק מגבירים את המתיחות בזירה הפלסטינית. לדבריו, שום גורם פלסטיני אינו יכול להכריע את המערכה, וכל עוד יש חילוקי דעות כל הפלסטינים מפסידים.

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הכחיש את הדיווחים הבוקר. "הדיווח על כך שכוחות הביטחון של הנשיא קיבלו נשק אינה מבוססת ולא נכונה", אמר אבו רודיינה.

אחמד יוסוף, יועצו המדיני של ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה, אמר כי הממשלה הפלסטינית תבדוק עם המשלחת הביטחונית המצרית בעזה אם יש ממש בדיווחים לפיהם מצרים העבירה נשק למשמר הנשיאות של אבו מאזן. יוסוף אמר שהסוגיה תעלה גם בפגישת אבו מאזן והניה בירדן לאחר חג הקורבן בסוף השבוע.

גורם ישראלי אישר כי במשלוח היו נשק תחמושת, והבהיר כי הפלסטינים ביקשו לשמור על פרופיל נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully