וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מעדכנת את מספרי הטלפון באתר 144

ערן גבאי

28.12.2006 / 10:50

האתר יעודכן ברבעון הראשון של 2007. בזק לא עידכנה את האתר מספר שנים בשל חשש להפסד הכנסות מהשירות הטלפוני

אחרי דחייה של יותר משנתיים, מתכוונת לעדכן את אתר 144 באינטרנט במהלך הרבעון הראשון של 2007 - כך נודע ל-TheMarker. בזק דחתה במשך יותר משנתיים את עדכון מספרי הטלפון באתר השירות מודיעין 144, בשל החשש שאתר ידידותי ומעודכן שיספק שירות חינם ינגוס בהכנסות החברה משירות 144 הטלפוני שמספק רווח נאה לחברה. אתר 144 של בזק כיום הוא מיושן והמספרים בו לא עודכנו מזה כמה שנים.

משרד התקשורת הורה לאחרונה למפעילי הסלולר ומפעילי הטלפוניה הנייחת, כולל בזק, לספק באמצעות האינטרנט שירותי מודיעין מאוחדים לכלל הציבור בחינם, כך שתתאפשר קבלת מידע לגבי מספרי טלפון של כל מנוי של מפעיל טלפוניה נייד ונייח בישראל. המשרד קבע כי בעקבות תיקון רישיונות המפעילים, יצטרכו חברות הטלפוניה ליישם את ההסדר בתוך שלושה חודשים, קרי עד לחודש פברואר 2007 החברות חייבות יהיו לספק את המודיעין המאוחד.

כמה חברות תקשורת כבר מסרו למשרד התקשורת כי לא יעמדו בלוחות הזמנים שקבע ליישום הרפורמה בשירותי מודיעין (144) מאוחדים. פרטנר פנתה בעניין זה רשמית למשרד התקשורת וביקשה הארכה במועד יישום הרפורמה, וכן דרשה כי תובטח לה ההגנה על המידע.

השירות אמור להינתן באמצעות אתר גישה באינטרנט שיופעל על ידי כלל המפעילים, במשותף או באמצעות כמה אתרי גישה נפרדים, שכל אחד מהם יקושר אל מאגרי הנתונים של מפעילי הטלפוניה. כך, שבשאילתא אחת יוכל הפונה לקבל את כל מספרי הטלפון של המנוי המבוקש בכל החברות, ובלבד שהמספרים אינם חסויים.

עוד נכתב בהוראה כי יוקם מוקד טלפוני, שיספק מידע לכלל הציבור בתשלום סביר. מדובר בהקמת מוקד אחד, שיופעל על ידי כלל מפעילי הטלפוניה במשותף, או מספר מוקדים נפרדים, שיופעלו על ידי כל מפעיל ומפעיל או מספר מפעילים יחד.

סקר מקיף שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור משרד התקשורת גילה לאחרונה כי כ-90% במגזר היהודי ו-97% במגזר הערבי לא השתמשו מעולם במוקדי המודיעין הטלפוני של חברות הסלולר. הסקר גילה גם ש-51% מהציבור במגזר היהודי משתמש במודיעין 144 של חברת בזק, לעומת כ-34% בלבד במגזר הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully