וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ישראל מפרה את מפת הדרכים

28.12.2006 / 0:04

משרד החוץ האמריקאי מבקר את החלטת משרד הביטחון ליישב 30 משפחות שפונו מגוש קטיף בבסיס צה"ל נטוש בגדה המערבית. גם האיחוד האירופי הביע דאגה מהתכנית

ארצות הברית מבקרת את כוונת ישראל ליישב 30 משפחות יהודיות בבסיס צה"ל נטוש בגדה המערבית. ממשרד החוץ האמריקאי נמסר כי מדובר בהפרה של "[[מפת הדרכים]]".

דובר משרד החוץ האמריקאי גונזו גאלגוס אמר כי "ייסודה של התנחלות חדשה או הרחבתה של התנחלות קיימת תפר את התחייבויותיה של ישראל במפת הדרכים". הוא הוסיף כי "ארצות הברית קוראת לישראל לעמוד בהתחייבותה ולהימנע מצעדים שעלולים להתפרש כנסיון לקבוע מראש סוגיות שצריכות להיקבע במסגרת משא ומתן". לדבריו, בוושינגטון מצפים להסבר מצד ישראל למהלך.

משרד הביטחון אישר שלשום לשלושים משפחות, שפונו מגוש קטיף במסגרת [[תכנית ההתנתקות]], לעבור להתגורר בבסיס "[[משכיות]]". אתמול הביע גם [[האיחוד האירופי]] "דאגה עמוקה" כהגדרתם, מתכנית יישוב הבסיס.

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר אמר בתגובה כי "ישראל מצפצפת על ארה"ב ועל העולם. ההחלטה להקים התנחלות חדשה מזיקה לישראל בזירה הבינלאומית ומביאה לעימות מיותר עם ארצות הברית. כנראה שרק כאשר מדובר במשא ומתן עם סוריה, ישראל מוכנה להתחשב בארה"ב, ובנושא ההתנחלויות שמים פס על העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully