וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרני השמש מזיקות גם בחורף

27.12.2006 / 16:51

הקיץ מאחורינו, אבל קרני השמש עדיין גורמות לנזקים בריאותיים, שבראשם סרטן העור. המנעו מחשיפה לשמש והקפידו על כללי הזהירות

החורף הגיע, אבל קרני ה-UVA וה-UVB עדיין כאן ועלולות לגרום לנזקים בריאותיים, החל בנמשים וכוויות שמש וכלה בקמטים, נגעים קדם סרטניים וסרטן העור. ישראל היא מדינה שטופת שמש, גם בחורף, והקרינה בה חזקה. לכן חשוב במיוחד להקפיד על חשיפה נכונה.

בקבוצות הסיכון נמצאים בהירי עור, בעלי שיער בהיר ובעלי נמשים, אנשים שעורם נצרב בקלות או שאינו נשזף כלל, אנשים בעלי מספר רב של שומות, תינוקות ילדים וקשישים ועוד. גם לאנשים שנולדו כהי עור אין ביטוח מפני סרטן העור.

באגודה למלחמה בסרטן ממליצים להימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש, במיוחד בימים החמים והבהירים ובשעות היום. השתדלו להיות בצל, לבשו בגדים ארוכים, רצוי מבדים באריגה צפופה כגון כותנה. מומלץ למרוח את האזורים החשופים לשמש, כמו הפנים, האוזניים והצוואר כחצי שעה לפני חשיפה לשמש, במסנן קרינה עם מקדם הגנה 15 או יותר. את מסנן הקרינה יש למרוח מדי יום, גם אם נחשפים לשמש רק מספר דקות. חבשו כובע רחב שוליים, והרכיבו משקפי שמש תקניים המסננים את מעבר הקרניים העל סגולות המזיקות.

אם אתם מתכוונים לצאת לחופשת סקי בחרמון או בחו"ל, חשוב שתדעו שהקרינה שמחזיר השלג הלבן חזקה מאוד. עוצמת השמש באתרי סקי בחודש דצמבר וינואר שווה לעוצמתה ביום קיץ בחוף הים. לכן יש להימנע מחשיפת הגוף לשמש, למרוח מסנן קרינה עם מקדם הגנה 30 SPF לפחות ומסנן קרינה לשפתיים ולהרכיב משקפי שמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully