וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים לא מתעניינים במשחק השלום

יוני מנדל

27.12.2006 / 16:43

היום בערב תקיים נבחרת השלום הישראלית-פלסטינית משחק בספרד. אותנו זה מעניין, את הפלסטינים - לא ממש

היום בשעה 21:30 בערב יתקיים בספרד משחק כדורגל, בהשתתפות שחקנים ישראלים ופלסטינים, למען השלום. למרות הסיקור הישראלי בנושא, הכתבות בעיתונות הספורט הישראלית והשידור הישיר הטלוויזיוני הצפוי בערוץ 10, בדיקה של העיתונות הפלסטינית מגלה כי שם הוא כלל לא מסוקר.

במדורי הספורט של עיתוני אלקודס, אלחיאת אלג'דידה, וכן של סוכנויות הידיעות "ראמאטאן" ו"מען" הפלסטיניות, מצויינים ארועי ספורט אחרים המתרחשים היום, אך לא משחק הכדורגל למען השלום.

עומר אלג'עפרי, רכז הספורט בסוכנות הידיעות "מען" ניסה למצוא את הסיבה להתעלמות הפלסטינית מהמשחק. לדבריו, הידיעה על המשחק סוקרה לפני כשבוע אז התבצע אימון משותף ברמת גן, אך כעת כאשר נמצאים השחקנים בספרד לא מצוי בידי הכתבים מידע מספק לכתבות. "אני אפילו לא יודע איזה שחקנים פלסטינים משחקים שם" הוא אמר לוואלה! חדשות.

"הכדורגלנים ישחקו לשלום והצבא ימשיך במלחמה"

עם זאת, כאשר התבקש אלג'עפרי להתייחס באופן אישי לסיבה שבעטיה בחרו כל מדורי הספורט להתעלם מהמשחק הערב בספרד הוא כבר היה נשמע משכנע יותר. לדבריו, "אין למשחק הזה כל חשיבות עבור הפלסטינים, וההפך הוא הנכון. הישראלים יפיקו תועלת מהמשחק, על ידי זה שהם יציגו לעולם מיצג שווא כאילו הם באמת רוצים שלום".

אלג'עפרי טוען שיש במשחק הזה משום צביעות, במיוחד לאור העובדה שבזמן שהשחקנים הישראלים יאמרו כן לשלום, ימשיך הצבא של מדינתם "לחדור לשטחים הפלסטינים, עם כוחות וטנקים, ולפגוע בחיי הפלסטינים תוך פלישות ומעצר אזרחים".

אלג'עפרי סיפר שהתאחדות הכדורגל הפלסטינית התכנסה לפני ארבעה ימים בחברון לישיבה בנושא. "בסופו של דבר", סיפר אלג'עפרי, "ההחלטה הרשמית שהתקבלה היא שכל שחקן פלסטיני שישחק במשחק - ייענש".

נראה כי את התעלמות עיתונות הספורט הפלסטינית מהמשחק, קשה באמת יהיה לייחס רק לעובדה "שלא הגיעו מספיק נתונים מספרד". יותר סביר להניח, שאם רכז הספורט לא מכיר את השחקנים הלוקחים חלק במשחק, נובע הדבר מחוסר עניין במשחקים של שלום כשברשות עדיין מחפשים מזור אמיתי למצב המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully