וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות מתונות

עומרי כהן

26.12.2006 / 22:42

עליות מתונות לאחר חופשת חג המולד; נס מאבדת כ-4% בתגובה לעזיבת המנכ"ל רביב צולר

בעוד האירופים נהנים מיום חופש נוסף במסגרת חופשת חג המולד, חזרו היום בורסות ארה"ב לפעילות, אם כי דלה יחסית. משקיעים רבים האריכו ככל הנראה את חופשתם עד לאחר חופשת ראש השנה האזרחית והמחזורים הנמוכים צפויים להמשיך ולאפיין את המסחר עד סוף השבוע. היום רושמים מדדי המניות עליות שערים מתונות, כשברקע מכירות קמעוניות גבוהות שנרשמו בסוף השבוע בארה"ב. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3%, מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.4% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.3%. בשוק הסולידי יורדת התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.19% ל-4.605%.


רגע לפני כניסתו של חג המולד, הסתערו בסוף השבוע הקונים על מדפי החנויות בארה"ב, במאמץ של הרגע האחרון להשלים את רכישת המתנות לחג. על פי נתוני חברת המחקר שופרסטראק, זינקו המכירות הקמעוניות בסוף השבוע האחרון ב-23% ל-8.72 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות בשנה שעברה.

בשבוע שעבר, מימשו המשקיעים בוול סטריט חלק מרווחי 2006, לאחר העליות הדו-ספרתיות שרשמו מדדי המניות במהלך השנה, וכשברקע נתוני מקרו מעורבים. נתוני אלו הצביעו על המשך ההאטה בפעילות היצרנית בארה"ב, לצד יציבות באינפלציה הצרכנית, אשר הקטינה את הסבירות להורדה קרובה של הריבית בארה"ב.

המדד המקיף לבחינת ביצועי שוק המניות האמריקאי, S&P 500, התממש בשבוע שעבר ב-1.1%, לאחר זינוק של 14.3% מתחילת 2006 - לשיא של יותר משש שנים. נאסד"ק נחלש ב-2.3%, לאחר שהשלים עלייה של 11.4% מתחילת השנה. רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומיים של אי.בי.אי, העריך שלשום, כי לאור החולשה בפעילות הכלכלית בארה"ב, תימשך המגמה של ירידת התשואות בשוק האג"ח.

בקרב הישראליות, נסחרת נס טכנולוגיות (סימול: NSTC) על רקע פרישתו של המנכ"ל הוותיק רביב צולר. לאחר אינסוף הכחשות, הודיעה נס בתחילת השבוע על עזיבתו של צולר ועל מינוי שכי גרליץ במקומו. גרליץ כיהן עד לאחרונה כמנהל שותף בקרן איפקס פרטנרס, וברזומה של מופיעות גם עשר שנים בחברת קומברס בתפקידים שונים, בהם סמנכ"ל שיווק וסמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי.

בשבוע שעבר התממשה מניית נס ב-10%, על רקע הפחתת המלצה למניה מצד בית ההשקעות ססקוהאנה. היום היא מאבדת עוד 3.7% ל-14.1 דולר.

טבע עולה ב-1% ל-31.7 דולר, למרות שהפסידה גם בערעור על תקפות הפטנט על תרופת הזיפרקסה. בית משפט לערעורים בוושינגטון קבע כי לא נפלה כל טעות בהחלטתו של בית המשפט המחוזי, אשר קבע אשתקד כי הפטנט על התרופה יישאר בתוקף עד 2011. זיפרקה מיועדת לטיפול בסכיזופרניה ומכירותיה הסתכמו אשתקד ב-4.2 מיליארד דולר.

בית ההשקעות CIBC חתך שלשום את המלצתו למניית קמטק ל"תשואה ענפית", מ"תשואת יתר", לאחר שהחברה הזהירה מפני הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון הרביעי. האנליסטים סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה קליל, ציינו כי הם מאוכזבים מיכולת החיזוי הנמוכה של הנהלת החברה, מרמת החשיפה הגבוהה של החברה למחזוריות של ענף השבבים. על רקע הדברים, הם גם הורידו את מחיר היעד למניה ל-5 דולרים, מ-8 דולרים.

בשני ימי המסחר הקודמים צנחה מניית קמטק ב-23%, בתגובה לאזהרת ההכנסות שפירסמה החברה ביום חמישי במהלך המסחר בנאסד"ק. היום היא יורדת בעוד 4.3% ל-4.3 דולרים.

בנוסף, החל CIBC לסקר את מניית אלוט (סימול: ALTT) בהמלצת "תשואת יתר ענפית" וצירף לה מחיר יעד של 15 דולר. אלוט הונפקה בנובמבר לפי מחיר של 12 דולר למניה, אולם מאז כבר איבדה כ-14% מערכה. לפני שבועיים החל גם פייפר ג'פרי לסקר את אלוט עם המלצה ומחירי יעד זהים, אולם המניה התקשתה להתאושש. היום היא מגיבה לחדשות בעלייה של 0.6% ל-10.3 דולרים.

אלביט מערכות ראייה (EVS) מינתה את ירון מנשה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה במקומו של יקי ינאי, ומנייתה מזנקת ב-14.8% ל-31 סנט. בשלוש וחצי השנים האחרונות כיהן מנשה בתפקיד חשב EVS.

בי.וי.אר מערכות דיווחה היום על זכייה בפרויקט נוסף באירופה, לאספקת מערכת מוטסת לאימון וירטואלי (EVA). היקף החוזה נאמד בכ-1.1 מיליון דולר, אולם המניה נותרת ללא שינוי ב-19.5 סנט.

האנליסט רמי רוזן מאוסקר גרוס ציין, כי לדעתו המשקיעים מעלימים עין מהפוטנציאל החבוי בשתי הרכישות האחרונות שביצעה חברת אודיוקודס, עקב ביצועיהן החלשים של השתיים ברבעון השלישי. רוזן חזר מעודד מפגישה עם הנהלת אודיוקודס והעלה את מחיר היעד למניה, מ-11 דולר ל-12 דולר. המלצת ההשקעה שלו נותרה "קנייה", אולם אודיוקודס יורדת ב-0.3% ל-9.5 דולרים.

במטריקס העלו את המלצתם לאולטיקום ל"קנייה", מ"החזק", והמניה עולה ב-1.5% ל-9.7 דולרים.

ב-CIBC החלו לסקר את גילת רשתות לווויין בהמלצת "תשואה ענפית" והמניה יורדת ב-0.7% ל-9 דולרים.

מניית אר.אר סאט (סימול: RRST) עולה ב-3.1% ל-13 דולר, לאחר שבית ההשקעות אנטרברג החל לסקר את פעילותה בהמלצת "קנייה" וצירף טווח מחירי יעד של 16-15 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully