וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: 1,000 סומלים נהרגו בקרבות

שי אילן

26.12.2006 / 17:05

האתיופים עשויים לכבוש את מוגדישו תוך יממה. האיחוד האפריקאי תומך במהלך. אתיופיה: נצא מסומליה עם תום הכיבוש

הכוחות האתיופים נמצאים במרחק של כ-70 ק"מ מבירת סומליה מוגדישו, ועשויים לכבוש אותה בתוך יום או יומיים, כך אמר היום שגריר סומליה באתיופיה לכתבים באדיס אבבה. המתקפות של חיל האוויר האתיופי נמשכו בתחילת השבוע השני להתנגשויות, ולפי הדיווחים, חיילי המיליציות האיסלמיות נסוגים. אתמול הפגיז חיל האוויר האתיופי את שדות התעופה של סומליה.

ראש ממשלת אתיופיה מלס זנאווי אמר היום, כי המיליציות המוסלמיות בסומליה נסוגות כתוצאה מההתקפות האוויריות והקרקעיות של צבא אתיופיה, בהן נהרגו, לדבריו, עד כה כ-1,000 מלוחמי המליציות. "הממשלה הסומלית וכוחות אתיופים שברו את גבם של כוחות הטרור הבינלאומיים... כוחות אלה בנסיגה מלאה", אמר זנאווי. הוא הוסיף שהכוחות האתיופים השלימו מחצית ממשימתם, והבטיח שחייליו יעזבו את סומליה ברגע שתושלם המשימה. זנאווי גם תקף את אריתריאה על תמיכתה במליציות המוסלמיות.

מנגד אמר דובר המיליציות האיסלמיות עבדי קאפי לסוכנות "רויטרס" שאם ינסו החיילים האתיופים לכבוש את מעוזם, הם יחוסלו. "זה יהיה יום הדין שלהם", אמר קאפי. איחוד בתי הדין האיסלמיים כבש את מוגדישו ביוני והוא מחזיק ברוב שטחה של סומליה. הכוחות המוסלמיים נתמכים על ידי אריתריאה, אויבתה של אתיופיה, ועל ידי אל קאעדה.

במהלך מפתיע, אמר היום דובר האיחוד האפריקאי פטריק מזימקה, בראיון לרשת הטלוויזיה בי-בי-סי שהאיחוד תומך בפעולה הצבאית האתיופית. מזימקה אמר שהאיחוד, שאינו מרבה להתערב בסכסוכים בין המדינות, מכיר בכך שלא פעל בזמן. במועצת הביטחון הוחלט החודש לתמוך במשלוח חיילים אפריקאים לאזור, כדי לתמוך בממשלת סומליה הרעועה, כך שנראה שהפלישה האתיופית תזכה בתמיכה בין לאומית רחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully