וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר רוצה לצמצם הטבות לחיילים משוחררים

צבי זרחיה

26.12.2006 / 13:50

האוצר מנסה לחסוך בכך 45 מיליון ש' בשנה. בניגוד לעמדת המשרד, ועדת הכספים הוציאה את הצעת הביטול מחוק ההסדרים

ועדת הכספים הוציאה מחוק ההסדרים את הצעת האוצר לבטל את ההכרה בעבודה מועדפת לחיילים משוחררים שיעבדו בתחנות דלק ובענפי התעשייה. כיום, בגין העבודה המועדפת מקבלים החיילים המשוחררים מענק של 7,600 שקל. משרד האוצר ביקש לבטל את ההכרה בעבודה המועדפת ובכך לחסוך 45 מיליון שקל בשנה. ואולם, בעקבות התנגדות של ח"כים בקואליציה ובאופוזיציה הוחלט לפצל את הסעיף מחוק ההסדרים.

כמו כן, הוציאה הוועדה מחוק ההסדרים גזרה אחרת שהוצעה על ידי האוצר, לפיה קשיש שהגיש בפעם השנייה בקשה לגמלת גמלת סיעוד ישלם אגרה של 199 שקל.

במהלך ההצבעה פרץ עימות חריף בין יו"ר הקואליציה ח"כ אביגדור יצחקי (קדימה) לבין ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) שהצביעה בעד הסתייגות שהגיש ח"כ חיים אורון (מרצ) למטרות החוק. אורון הציע לקבוע כי שם החוק יהיה "אוסף חוקים מהגורן ומהיקב". ההסתייגות לא התקבלה מאחר ששמונה ח"כים התנגדו מול שישה שתמכו ובהם יחימוביץ'. בעקבות כך דרש יצחקי להחליף את יחימוביץ' וגם את ח"כ דוד טל (קדימה), שתמך אף הוא בהסתייגות.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הכריז על הפסקה בישיבה. לאחר זמן קצר הישיבה חודשה וההצבעות נמשכו. ובשעה זו מתקיים דיון מרתוני שבמסגרתו מצביעה הוועדה על עשרות הסתייגויות להצעת חוק ההסדרים במשק.

ההערכה היא שלקראת שעות הלילה תסיים הוועדה את הצבעותיה על חוק התקציב וחוק ההסדרים. מליאת הכנסת צפויה לפתוח ביום שני הקרוב בדיוניה בשתי הצעות החוק הללו וההצבעה בקריאה השנייה והשלישית תערך ביום רביעי בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully