וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג טיפס ב-0.86% ל-4.222 שקלים

אסף רותם

26.12.2006 / 16:18

הבנק הבינלאומי: הורדת הריבית היתה חדה מהצפוי, אך לא שונה מהמגמה לה ציפו והשוק ממתין לגבי הריבית בעתיד"

שערו היציג של הדולר ננעל ברמה של כ-4.222 שקלים - מעט מתחת לרמות אליהן נסק אמש לאחר הודעת הריבית המפתיעה, אולם כ-0.86% מעל לשער היציג האחרון, שנקבע ביום שישי על כ-4.19 שקלים.

"הורדת הריבית היתה חדה אמנם מהצפוי, אך לא שונה מהמגמה לה ציפו והשוק ייכנס לעמדת המתנה לגבי הריבית בעתיד" - כך מגיבים בבנק הבינלאומי להורדת הריבית במשק ב-0.5%. אלה גולן, סגנית מנהל מחלקת מסחר בניירות ערך, אמרה כי "כולם ציפו להורדה של 0.25% אתמול והורדות נוספות בעתיד".

ייתכן שפישר פשוט מיזג את ההורדות ויהסס להוריד שוב בהמשך. כך או כך, מעבר להפתעה, שלה יש השפעה פסיכולוגית על הסוחרים, צריך לזכור שהקשר בין הריבית לדולר התרופף בשנה האחרונה, כלומר, המתאם בין הורדת ריבית לזינוק בדולר הולך ונחלש. כיום, המסחר בדולר מושפע יותר ויותר ממה שקורה לדולר בעולם. להערכתי, השוק ייכנס עכשיו לעמדת המתנה, שכן למה שמזנק יש נטייה לרדת לאחור בימים שלאחר מכן".

בשוק הסולידי, השינוי המיידי צפוי להשפיע לחיוב על האפיקים הצמודים לדולר. במקביל, צופה גולן עליות מחיר במק"מ שמובילות לירידה בתשואה.

ניר יפה, מנכ"ל פינוטק, אמר כי, "יש לזכור שהשוק הפנים זה מכבר את פער הריביות השלילי כפי שבא לידי ביטוי בשער השקל בתקופה האחרונה וכן כי עקב חופשת חג המולד לא מתקיים כמעט מסחר באירופה ובארה"ב, וכתוצאה מכך אין שינוי בשערי יורו-דולר שעשוי להשפיע על המסחר בדולר-שקל. על אלה יש להוסיף את העובדה שחלק מהשחקנים הזרים אינם פועלים בימים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully