וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת הריבית והכיס שלך

נופר סיני

26.12.2006 / 8:30

הריבית והדולר משפיעים על הכל: נדל"ן, פיקדונות, משכנתאות, כרטיסי אשראי ומחירים של סחורות ושירותים

כיצד תשפיע הורדת הריבית בחצי אחוז על הכיס שלנו? אמנון שוורץ, מנכ"ל שגיא חישובי ריבית, מסביר כי הצעד הזה מיטיב עם צרכני האשראי והריביות. לדבריו, משקי הבית יחושו הקלה בכיסם של עד מאות שקלים בשנה, ובעלי עסקים יחושו הקלה של עד עשרות אלפי שקלים בשנה. ואלה התחומים המרכזיים שעליהם נשלם פחות:

אוברדרפט

שוורץ אומר כי המשמעות של הורדת הריבית בחצי אחוז מבחינת משקי הבית היא הורדה של 4%-7% בריבית על האוברדרפט. לדבריו, ככל שהריבית שמשלם משק הבית נמוכה יותר, כך הוא יחסוך יותר, ולהיפך. לדוגמה, משק בית הנמצא באוברדרפט של 15 אלף שקל כל השנה - הריבית על האוברדרפט הנגבית ממנו היא פריים 5+. עד היום שילם אותו משק בית בכל רבעון 431 שקל על הריבית. בעקבות הורדת הריבית ישלם משק בית זה 412 שקל, כלומר, חיסכון שנתי שנתי של 76 שקל.

כרטיסי אשראי

עלות האשראי שנצרוך בכרטיסי אשראי תרד. לדברי שוורץ, הצרכנים יחסכו בממוצע 5% מעלות הריבית השנתית על כרטיסי האשראי. חיסכון, שמשמעותו עבור מרבית הצרכנים עשרות שקלים בשנה.

פיקדונות

דווקא בתחום זה הצרכנים יפסידו. לדברי שוורץ, הירידה של התשואה על הפיקדונות תהיה משמעותית, מכיוון שגובה הריבית על הפיקדון נמוך יותר. כך למשל, אם מישהו מחזיק פיקדון של 100 אלף שקל, וקיבל עליו 4.5% עד היום, בעקבות הפחתת הריבית הוא יקבל 4% - במקום 4,500 שקל, הוא יקבל 4,000 שקל, כלומר, הפסד של 500 שקל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

משכנתאות

שוורץ מסביר כי מי שיש לו משכנתא עם ריבית צמודה, לא ייהנה באופן מיידי, אלא בטווח הארוך, מכיוון שההערכה היא שהריבית על המשכנתאות תרד. ואולם, מי שיש לו משכנתא צמודה לריבית הפריים, ייהנה באופן מיידי מירידת הריבית. כך למשל מי שיש לו משכנתא צמודה לפריים של 200 אלף שקל, ייהנה מהפחתה של 1,000 שקל בשנה בריבית.

עסקות נדל"ן

בשבועות האחרונים, מאז התחיל שער הדולר לצנוח, נכנסו עסקות נדל"ן רבות ל"תרדמת חורף" בגלל ניסיונם של בעלי נכסים למזער הפסדים. סביר להניח שהתקווה ששער הדולר יטפס בחזרה לרמות גבוהות יותר בעקבות הורדת הריבית, תפיח רוח חיים בענף הנדל"ן, ויותר עסקות ייצאו לפועל.

מחירי סחורות במשק

לדברי שוורץ, הפחתת הריבית תגרום בטווח הקצר לירידה במחירי רבים מהמוצרים במשק. ואולם בטווח הארוך המחירים הנמוכים יגרמו לעלייה בביקוש - דבר שיוביל להתייקרות מחודשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully