וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בעצם מתנשקים בסילבסטר?

מיטל אופיר

28.12.2006 / 11:25

רוצים לדעת למה סופרים לאחור, משרבבים שפתיים ומתנשקים בחצות? חכו. חמש, ארבע, שלוש, שתיים, אחד

נראה כאילו נשיקת הסילבסטר קצת איבדה את זה בשנים האחרונות. פעם זה היה סמל הרומנטיקה, הלב דפק, שפתיים הוצמדו ולבבות ורודים ריחפו בחצות. היום כבר עושים את זה סתם, עם בני זוג מזדמנים, ואפילו לבד עם המראה, אם המצב ממש עגום.

למען האמת, נשיקת ה[[סילבסטר]] נולדה אפילו לפני החג. ד"ר דניאל דריי, רופא סקסולוג ומטפל זוגי מספר שהמנהג נשאב מחג פגאני שנחגג באירופה הקדומה בדיוק בתקופה זו של השנה. "היו חגיגות כל הלילה, ריקודים, ואנשים נהגו להתנשק תחת עצי דבקון. האמינו שזה מביא אושר", סיפר.

כשהוחלט להלביש על התאריכים את חג המולד וחגיגות תחילת השנה, המנהג הועבר לנוצרים. מאז הם נוהגים לפזר דבקונים רבים בשטחי המחיה, ולחייב זוגות שעוברים תחתיהם להתנשק. ד"ר דרי אומר שכל הנישוקים, החיבוקים, ואווירת החגים החמימה, הקימו באופן מתבקש את המוסד של נשיקה בחצות הליל. סופרים לקראת השנה החדשה, ומתנשקים על הדרך.

"נשיקה היא החדירה הראשונה"

"זה סמל. בנשיקה אנחנו מאחלים שנהיה ביחד כל השנה, עד הסילבסטר הבא ", מסביר דריי.

לעסק תורמת איזו תחושת משפחתיות, שאנחנו מכירים גם אצלינו בתקופת החגים: "בחו"ל אפשר להרגיש משהו מאוד מיוחד בין חג המולד וסילבסטר. תחושה כזאת, מעט מזויפת, של אהבה, של אחדות, של סולידריות. כולם מתקרבים, זה חג המשפחה, חג של מתנות. כל התקופה גורמת לאנשים להתקרב מאוד".

ולא נשאר אלא לתבל את הדייסה המתקתקה הזו בקצת מיץ, ד"ר דריי אומר הנשיקה היא המגע שמסמל הכי הרבה אינטימיות, אפילו יותר מה[[סקס]] עצמו. "נשיקה היא החדירה הראשונה, זה מה שמסמן את הקרבה בין שני בני האדם. יש בה הכל, אפשר לדעת איך גבר עושה אהבה, האם הגבר יודע להוביל. יש החלפת נוזלים, מרגישים את הטעם, הריח, יש מגע, פשוט הכל. זה מאוד חשוב לזוג לדעת לשמור על הנשיקות שלו. להתחיל את השנה עם נשיקה, זה תמיד טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully