וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר לשעבר מבקר את המבקר

25.12.2006 / 16:43

השופט בדימוס אליעזר גולדברג אמר היום כי לינדנשטראוס נוטה "להעניש נושאי משרה מכהנים", וכי הדבר נוגד את כללי היסוד

מבקר המדינה לשעבר השופט בדימוס אליעזר גולדברג מתח ביקורת קשה על התנהלות משרדו של מחליפו מיכה לינדנשטראוס, ועל תפישת המבקר הנוכחי את תפקידו. בניגוד לעמדה המוצהרת של לינדנשטראוס, טען גולדברג כי "ל[[מבקר המדינה]] אין שיניים, ואסור שיהיו לו, כי אין זה מתפקידו להעניש נושאי משרה מכהנים".

בדברים שנשא גולדברג בכינוס הרשות לחברות ממשלתיות הוא רמז לחקירת פרשות הנדל"ן ששמו של ראש הממשלה אהוד אולמרט נקשר בהן, וטען כי "מבקר המדינה אינו היועץ המשפטי של היועץ המשפטי לממשלה", וכי על לינדנשטראוס להימנע מלהקדיש לנושא זמן כה רב.

עדו אמר גולדברג שמנהגו של לינדנשטראוס לבקר אירועים בטווח התרחשותם "נוגד את כללי היסוד והופך את המבקר לשותף סמוי בקבלת ההחלטות". הוא הדגיש כי "אין למבקר עצמו מנדט לקבוע מדיניות ולכן ביקורת בזמן אמת צריכה להישמר למקרי חירום".

לפני כחודשיים עלו טענות דומות נגד לינדנשטראוס במכתב של פרופסורים מתחום מדע המדינה. הפרופסורים, בהם שלמה אבינרי ואמנון רובינשטיין, טענו במכתבם כי התנהלותו של לינדנשטראוס פוגעת בסדרי השלטון בישראל וכי משרד מבקר המדינה פולש תדיר לתחום העיסוק של המשטרה, הפרקליטות ו[[היועץ המשפטי לממשלה]], ובכך מטשטש את הגבול בין ביקורת לבין שיטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully