וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחבת המעורבות האירנית בעירק

יוני מנדל

25.12.2006 / 13:03

מעצרם של שני בכירים אירנים ארע היום במקביל לפיצוץ תחנת משטרה. ההערכה היא שיותר מ-12 אלף שוטרים נהרגו עד כה

דובר נשיא עירק אישר, כי הכוחות האמריקאים במדינה עצרו שני בכירים אירנים אשר ניהלו תעמולה בעד נשיא המדינה [[ג'לאל טלאבני]] ובעד הידוק היחסים הביטחוניים בין [[אירן]] ל[[עירק]]. הדובר היווא עות'מאן ציין, כי ברחבי המדינה נעצרו בכירים אירנים נוספים, אולם הוא לא יכול לנקוב במספר המדויק. יצויין כי לפני כשלושה שבועות יצא טלבאני לביקור באירן, ביקור שעורר חשש בוושינגטון.

במסיבת עיתונאים שקיים שר הפנים העירקי ג'וואד אלבולאני הוא האשים "מדינה שכנה לעירק" בחטיפות המרובות שהתרחשו בעירק לאחרונה ובדרדור המצב הביטחוני. לטענתו, "בימים אלו מתבצעות חקירות נגד אנשים המעורבים בפעילות המדינה הזו, ובקרוב יפורסמו הדברים באופן מפורש". ככל הנראה התייחס אלבולאני למעורבותה של אירן במדינה ולמעצר הראשוני של הבכירים האירנים.

הבריטים פוצצו תחנת משטרה

אירוע אחר שהתרחש היום היה פעולת ההשתלטות של כוחות בריטים ועירקים על אחד ממרכזי המשטרה בעיר בצרה בדרום עירק. ברשת אלג'זירה דווח, כי על פי הודעת דובר הצבא הבריטי טין דנלוב "במקום פעל המטה לחקירת פשעים חמורים של המשטרה העירקית".

במהלך ההשתלטות על תחנת המשטרה נהרגו שבעה חמושים. עוד סיפר דובר הצבא, כי לאחר הפעולה נלקחו האסירים שהיו כלואים בו ליעד אחר, לאחר שהתברר שהאסירים היו אמורים להיות מוצאים להורג. לאחר מכן פוצץ המבנה באופן מבוקר.

בתוך כך העריך שר הפנים העירקי, כי מאז החלה [[מלחמת עירק ]]בחודש מרץ 2003, נהרגו למעלה מ-12 אלף שוטרים מקומיים. הדבר מצביע על האנרכיה המוחלטת במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully