וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן של חג הקורבן

נורית אמיתי

25.12.2006 / 9:39

הגיע הזמן לגלות גמישות ונדיבות גם כלפי משפחת שליט, בדיוק כמו כלפי הפלסטינים. לנורית אמיתי נמאס מהבטחות ורוצה את גלעד שליט בבית

שרים יקרים,

אולי שכחתם שם בישיבת הממשלה, כי גלעד שליט יושב כמעט חצי שנה בעזה. זה היה לפני ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות וחנוכה. אמרתם למשפחה: אולי הוא יחזור לקראת ראש השנה, אולי לקראת יום כיפור, אחר כך דיברתם על 'אחרי החגים' והיום כבר לא מדברים על 'מתי', אבל כן מבטיחים לאבו-מאזן מחווה לקראת חג הקורבן.

בלי להרגיש, הופכים גלעד שליט, משפחתו ועימו כל עם ישראל לקורבנות של חג הקורבן. ככה, בלי משים לב עומדים להשתחרר אסירים מהכלא. גלעד, במקום שייפדה במסגרת אותה קומבינת שחרורים, יישאר בעזה גם בראשית שנת 2007.

נכון, הוא לא ממש בידי הפתח, גם לא בדיוק בידי החמאס, אבל בפועל מי מבטיח שאסירי הפתח לא יתמכו, מיד עם שחרורם בחמאס, ומי מבטיח שכמה מהמשוחררים אינם מחוברים כבר בעבותות נסתרות לעקרונות החמאס?

נכון, אתם שם סביב שולחן הממשלה רוצים מחווה של רצון טוב לאבו מאזן שנמצא בעמדת חולשה, אבל מה יוצא לנו מזה? ייפסקו הקאסמים? יוחזרו החטופים?

הפליאה אותי העובדה ששרים כעמיר פרץ, שמעון פרס ושאול מופז תומכים בשחרור האסירים, למרות ששליט עדיין בשבי. שלושה שרים יודעי ומביני דבר בהלכות ביטחון ומזרח תיכון, מסכימים לתת מבלי לקבל.

ומה אומר פרס? "איני רואה סיבה שלא לעשות מחווה כזאת עוד לפני שחרור גלעד שליט", אגב, פרס, מתי בפעם האחרונה שוחחת עם נועם ואביבה שליט?

אולי דעתם היא כמו שלך, אבל מי ערב להם שהמחווה הזו תסתיים בהשבת גלעד לביתו?

שאלת כבוד ראש הממשלה את שר הביטחון לדעתו והוא, בלי לפהק, אישר שיש לעשות מחווה. אגב, ראש הממשלה, השר פרץ הוא אותו שר שאמר כמה דקות קודם ובאותה ישיבה כי יש לשקול את מדיניות ההבלגה במובן של תגובה ולא מחוות ולא רצון טוב. זה לא ממש מסתדר לי עם מדיניות המחוות כלפי אבו-מאזן.

תגידו לי חברי ממשלה נכבדים, מה תאמרו לנועם שליט ומשפחתו לכשתידרשו למענה בעוד שנה, חלילה וחס? שרציתם לשמן את מערכת הרצונות הטובים? שרציתם ליצור אמירה שאולי תקדם את העניין?

את גלעד, למען ההגינות והאמת, כבר הייתם צריכים להחזיר מזמן. כל יום שעובר מגדיל את המחיר, מגביר את הכאב ומרחיק לצערי את האמונה שמשהו טוב יקרה בקרוב.

המשפט "הגיע הזמן לגלות גמישות ונדיבות בעניין הזה" מתמיהה. אנחנו כל העת מגלים נדיבות, אבל דבר אחד אולי נשכח מהמסכימים למחווה: הגמישות הזו ואיתה הנדיבות מעלים את מחיר החזרה של גלעד. הנדיבות הזו גם משנה את חזית הוויכוח, מוציאה את הפת"ח מהתמונה ומחזקת את החמאס בכל הנוגע למיקוח במחיר של גלעד.

שרי ממשלת ישראל הנכבדים, תזכרו כי לנו אין חג קורבן בקרוב, אצלנו החג הבא הוא ט"ו בשבט ואח''כ פורים, והלוואי שלא יימשך הפורים-שפיל בכל הנוגע לעתידו של גלעד שליט אי שם בעזה.

אגב, אדוני ראש הממשלה, נועם שליט השאיר אתמול הודעהבלשכתך. אל תשכח לדבר איתו. הוא עדיין ממתין גם לבן וגם לשיחת טלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully