וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעצועים מרעישים עלולים לפגוע בשמיעה של ילדים

25.12.2006 / 6:53

מרחק בריטי גילה כי משחק לאורך זמן בצעצועים מסוימים או החזקתם בקרבת האוזן עלולים אף לגרום אובדן שמיעה קבוע

צעצועים מרעישים מסוימים עלולים להרעיש ברמה שתגרום לנזק קבוע לשמיעה, אם מחזיקים אותם בקרבת האוזן – כך עולה ממחקר חדש שנערך בבריטניה.

"רוב הצעצועים עלולים לפגוע בשמיעה של ילדיכם אם הם ירעישו בהם לזמן ארוך, או יחדירו אותם לאוזן", אמר ד"ר בראד באקוס מהמכון לחקר האוזן באוניברסיטת לונדון, מנהל המחקר. "ההצעה שלנו פשוטה: אל תתנו לילדיכם לאחוז בצעצועים מרעישים קרוב מדי לאוזן, או לשחק איתם במשך יותר משעה ביום".

במהלך המחקר, שהוזמן על ידי חוקרי חרשות בבריטניה, ד"ר באקוס בדק את רמות ה[[רעש]] ב-15 צעצועים לילדים מגיל שלוש עד 15. הגבול המומלץ לרמת הרעש של צעצוע הוא 85 דציבלים. בהתאם, ממוצע הרעש של הצעצועים נע בין 81 ל-105 [[דציבל]]ים כשהוחזקו 25 סנטימטרים ממיקרופון הבדיקה – אורך יד ממוצעת של ילד. אולם, כשהצעצועים הוחזקו כ-2.5 סנטימטרים מהמיקרופון, 14 מהצעצועים יצרו רעש ברמה ממוצעת של 84 עד 115 דציבלים.

מבין הצעצועים שנבדקו, הבעייתיים ביותר מבחינת רמות הרעש היו רובי צעצועי, שיצרו רעש ברמה של 120 עד 140 [[דציבל]]ים במרחק 25 ס"מ מהמיקרופון ו-130 עד 143 דציבלים במרחק 5 ס"מ - הרבה מעל מגבלת 85 הדציבלים. רעש ברמה מעל 140 דציבלים ומעלה עלול לגרום לנזק מיידי לשמיעה.

"אם לי היו ילדים, לא הייתי נותן להם אף אחד מהרובים האלה", ציין ד"ר באקוס, וסיפר כי אוזניו צלצלו זמן רב אחרי תום הבדיקום. "ואני ממליץ להמנע מהם. הם בהחלט עלולים לגרום לאובדן שמיעה קבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully