וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכל: הישראלי מרוצה יותר ב-2006

25.12.2006 / 0:25

רמת האמון של הישראלי במשרתי הציבור עלתה מעט ב- 2006. לפי הסקר, אנחנו הכי מרוצים מהחיילים והכי מאוכזבים מהשוטרים

מסקר רב-שנתי שבחן את ביצועי המגזר הציבורי בישראל, עולה כי הישראלי הממוצע היה בשנת 2006 מרוצה יותר מרמת השירותים הציבוריים שקיבל ורמת האמון שלו הן במוסדות והן בעובדי הציבור עלתה. עם זאת, למרות העלייה, הציונים עצמם, במדרג של 1 עד 5, עדיין נמוכים עד בינוניים.

את הסקר ערכו, זו השנה השישית ברציפות, פרופ' ערן ויגודה-גדות מהמחלקה למינהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת חיפה וד"ר שלמה מזרחי מהמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בן גוריון. החוקרים הדגישו כי בסקר שנערך לאחר המלחמה, ניכרת ירידה בהערכת הציבור את תפקוד מערכות השלטון השונות, ככל הנראה תוצאה ישירה של תפקודן בעת המלחמה. עם זאת, למרות הירידה שהתרחשה השנה, רמת האמון הגבוהה ביותר עדיין ניתנת למערכות הביטחון ולאנשי מערכות הביטחון, כשחיילי צה"ל זוכים ברמת האמון הגבוהה ביותר.

העלייה הגדולה - משרד הדתות

העלייה הגבוהה ביותר ברשימה נרשמה בשביעות הרצון ממשרד הדתות, שב-2005 זכה לציון של 2.62 מתוך 5, והשנה לציון 2.76, שהוא הציון הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות; משטרת ישראל התדרדרה בדירוג, ו"זכתה" לציון 2.43, שגם מיקם אותה במקום האחרון במדרג שביעות הרצון.

רמת האמון הכללית של הישראלי במשרתי הציבור שלו עלתה מעט בשנת 2006 למדד של 2.97 מתוך חמש לעומת 2.87 בשנת 2005, ובסך הכול מדובר ברמת האמון השנייה בטיבה בשש השנים האחרונות. את הדירוג מובילים אנשי מערכות הביטחון, כשיותר מכל מאמינים הישראלים בחיילי צה"ל - 3.93 מתוך 5. אחרי החיילים מגיעים אנשי המוסד עם רמת אמון של 3.83, אנשי השב"כ עם 3.79 ומפקדי צה"ל עם 3.73.

את הרשימה סוגרים הפוליטיקאים: חברי הכנסת נמצאים במקום האחרון עם ציון נמוך של 1.93 בלבד, אחריהם חברי הממשלה עם ציון לא גבוה בהרבה עם 2.02 ובמקום השלישי מהסוף נמצאים הנבחרים ברשויות המקומיות עם ציון של 2.27.

בנוגע למשטרה ולבטחון פנים, באופן לא מפתיע, השוטרים והסוהרים, עוד לפני בריחתו של בני סלע, נמצאים בחלק התחתון של הרשימה, במקומות ה-19 וה-16 (בהתאמה) מתוך 26.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully