וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרכבת הקלה תוריד לנו את ערך הדירה"

עידן דורנר

24.12.2006 / 17:31

תושבים מגוש דן הגישו תביעה על סך 23 מיליון ש"ח - פיצוי על ירידת ערך נכסיהם, שנמצאים במסלול המתוכנן של הרכבת הקלה

כמה מאות מתושבי יפו, בת ים ופתח תקווה, תובעים 23 מיליון שקלים כפיצוי על הפגיעה באיכות החיים והירידה הצפויה בערך דירותיהם בעקבות הרכבת הקלה שצפויה לעבור במקום.

מאבקם של דיירים בתוואי הרכבת המתוכנן נמשך זמן רב, בעיקר של דיירים שהתאגדו בשדרות ירושלים ביפו. כעת, טוענים דיירים רבים בשלושת הערים כי ערך דירותיהם צפוי לרדת משמעותית, והם התאגדו לתביעה נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

במרבית המקרים מדובר בבעלי דירות הצפויות למצוא עצמן במרחק של מטרים בודדים מפסי הרכבת. הרעש, התנודות והתאורה הצפויים להתלוות למעבר הרכבות, עלולים לגרום לפגיעה באיכות חייהם של הדיירים ולירידה בערך נכסיהם.

הפגיעה קשה במיוחד במקרה של הרכבת הקלה, מכיוון שרכבות צפויות לחלוף בממוצע אחת ל-3 דקות, ובכל 500 מטר תמוקם תחנה.

עיריית ת"א: הרכבת תביא לשגשוג האזור

עו"ד אבנר רון ועו"ד תומר ריטרסקי מסרו כי התביעה נועדה לפצות את התושבים על כל הנזקים שייגרמו להם בעקבות הפעלת הרכבת הקלה סמוך לבתיהם, וביניהם נזקי רעש, ירידת ערך הדירות, עומסי תנועה, סיכון בטיחותי (תאונות דרכים) והפגיעה המשמעותית באיכות חיי התושבים.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה, כי העירייה סבורה שההיפך הוא הנכון. "אפשרויות הגישה עם כלי תחבורה יעיל כמו רכבת קלה יביא לשדרוג האזור כולו ולפריחת העסקים במקום. בכל מקרה התביעה טרם התקבלה בעירייה והעירייה תשיב עליה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully