וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי אורי דן מת בגיל 71

רנן פריד

24.12.2006 / 10:27

ידידו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, הלך לעולמו. שימש כעיתונאי במעריב וברשות השידור. אמנון דנקנר: "איש אמיץ וריפורטר מעולה"

העיתונאי והסופר [[אורי דן]] הלך הבוקר לעולמו. דן, שהיה ידוע בעיקר בשל הקשר הקרוב שלו [[לאריאל שרון]], סבל ממחלת הסרטן ומת בבית החולים מאיר בכפר סבא.

אורי דן החל את דרכו ככתב צבאי בעיתון "במחנה" ואחר כך כתב ב"העולם הזה" וב"מעריב". הוא סיקר את [[פעולות התגמול]] וככתב צבאי צנח עם כח הצנחנים במעבר המתלה. לאחר מכן הפך דן לפרשן צבאי פוליטי ובהמשך נשלח ככתב עיתון מעריב לפריס ולמערב אירופה.

במלחמת יום הכיפורים הוא סופח ככתב צבאי לאוגדתו של אריאל שרון והפך לידידו הקרוב. בעת מלחמת לבנון היה יועץ תקשורת של שרון, אז בתפקידו כשר הביטחון. באותה התקופה, נודע בשל אמירתו המפורסמת על שרון: "מי שלא רצה אותו כרמטכ"ל, קיבל אותו כשר הבטחון".

דן היה משתתף קבוע בתוכנית "עניין אחר" ברשת ב' וב"יומן השבוע" בערוץ הראשון. לטענת גורמים ברשות השידור, השתתפותו בתוכניות אלה נבעה מלחץ שהפעילה לשכת רה"מ על מנהלי הרשות. בנוסף לפעילותו העיתונאית, הוא כתב ספרים בנושאי ביטחון וטרור ולא מכבר יצא לאור ספרו החדש על אריאל שרון.

אורי דן יובא למנוחות בבית העלמין בקרית שאול מחר בשעה 12:00.

עורך מעריב אמנון דנקנר אמר הבוקר: "עוד מילדות קראתי מאמרים של אורי דן בשקיקה. בשנות ה-50 הוא היה כותב כתבות יוצאות דופן ב"במחנה" על פעולות התגמול של צה"ל. העיתון היה מוצלח בגלל אנשים כמוהו. אורי היה עיתונאי אמיץ שלא היסס אף פעם להכנס לשטח אש ואף התעקש לקבל אישור להכנס לשטח אש. אורי היה איש אמיץ וריפורטר מעולה, מהריפורטרים הכי טובים שהיו בארץ וככזה חשוב לזכור אותו."

אמנון נדב, מנהל קול ישראל לשעבר ומי שהגיש לצד דן את התכנית "עניין אחר", אמר: "אורי ואני הכרנו בצעירותנו בבית סוקולוב ובמשך השנים למדתי להכיר אותו כידיד וכעיתונאי. היו לו עמדות יחודיות שבידלו אותו מיתר חבריו העיתונאים, לפחות בחלק מדעותיו הוכח שלמרות שהוא היה מיעוט של המיעוט. בסופו של דבר הוא צדק. אין ספק שהוא יחסר בנוף הכללי של העיתונות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully