וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולמביה: 14 חיילים נהרגו בהתקפת מורדים

24.12.2006 / 9:17

חיילים שקיבלו מידע מודיעיני על כוונת המורדים לתקוף עיירה, הותקפו בג'ונגל. זאת לאחר הצעת הנשיא לחזור למו"מ

מורדים בקולומביה תקפו אתמול שיירה צבאית והרגו 14 חיילים. מדובר באחת ההתקפות הקשות השנה נגד צבא המדינה, הנלחם במשך ארבעה עשורים נגד המורדים. החיילים היו במצוד אחר לוחמים המשתייכים לארגון המורדים הגדול במדינה (פאר"ק), לאחר שקיבלו מידע מודיעיני כי בכוונתם לתקוף עיירה קטנה במחוז הדרומי מטה.

הגנרל פרדי פדייה אמר כי החיילים היו בדרכם ללכוד לוחמי [[גרילה]] כשמצאו מחנה של הלוחמים בג'ונגל והותקפו. "במהלך הקרב נהרגו שני קצינים ו-12 חיילים, ומספר לא ידוע של לוחמי הארגון", מסר.

הנשיא אלוורו אוריבה המקבל מיליוני דולרים מארצות הברית במטרה להילחם בגרילה, אשר הכנסותיה מושתתות על גידול וסחר בסמים, הצליח להדוף את הגרילה השמאלנית בחזרה לג'ונגלים ולהפחית את מספר מקרי האלימות והחטיפות שבעבר שיתקו ערים, עיירות ודרכים ראשיות במדינה.

עם זאת, על פי ההערכה כ-17 אלף לוחמי גרילה עדיין נמצאים באזורים הנידחים של המדינה, והארגון מצליח לשרוד במימון המסחר ב[[קוקאין]].

בחודש שעבר תקפו מורדים תחנת משטרה והרגו לפחות 16 שוטרים.

המתקפה האחרונה התרחשה ימים ספורים לאחר שממשלתו של אוריבה הציעה לחזור למשא ומתן עם המורדים במטרה לשחרר חטופים שבחזקתם, ביניהם שלושה אמריקאים שהיו במשימה מטעם ממשלת ארה"ב במסגרת המלחמה בסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully