וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: ליישם מיד העיצומים על אירן

23.12.2006 / 7:34

בישראל ובארצות הברית לוחצים לנקוט צעדים נוספים לעצירת תוכנית הגרעין האירנית. צרפת קוראת לאירן לחזור לשולחן המו"מ

במשרד החוץ הביעו אתמול ספק באשר לכוחן של הסנקציות שהוטלו במועצת הביטחון, לעצור את אירן מהשגת נשק גרעיני. ממשרד החוץ נמסר, כי לצד החשיבות של סנקציות ראשוניות אלה, יש לפעול כדי שהקהילה הבינלאומית תנקוט בצעדים נוספים ונחושים יותר על מנת לעצור את ההתגרענות של אירן.

שרי הממשלה התבטאו הערב ברוח דומה. בקול ישראל דווח, ששרת החוץ ציפי לבני אמרה כי להחלטה יש חשיבות רבה, אך צריך להמשיך בנחישות למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. "הזמן פועל לרעתנו", אמרה, והוסיפה כי "בעוד שהעולם מדבר, טהרן ממשיכה בתוכנית הגרעין שלה". בגלי צה"ל דווח, כי שר הביטחון עמיר פרץ אמר שמדובר בצעד חשוב ראשון לבלימת תכנית הגרעין האירנית, והדגיש כי יש להמשיך ולהפעיל לחץ בינלאומי להטלת סנקציות נוספות. המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אמר, כי "ההחלטה להטיל עיצומים על אירן היא צעד ראשון קטן, אבל בכיוון הנכון. ניתן להשיג מה שרוצים בלי מלחמה, אם העולם ינקוט בצעדים הנכונים".

צרפת: על אירן לחזור לשולחן המו"מ

ארצות הברית בירכה על הטלת העיצומים, אבל קראה לרוסיה ולסין לנקוט באמצעים חמורים יותר כנגד אירן באופן עצמאי.
שרת החוץ האמריקאית קונדוליסה רייס אמרה כי זו תגובה לאיום שנשקף מאירן לקהילה הבינלאומית. רייס הדגישה כי החלטת מועצת הביטחון היא איתות לממשלת טהרן, שעליה להשעות את העשרת האורניום, ולשאת ולתת עם הקהילה הבינלאומית על הפסקת תוכנית הגרעין שלה.

צרפת לא קראה להטלת סנקציות נוספות, אך הזהירה את אירן כי אם לא תחזור אל שולחן המשא ומתן על תכנית הגרעין - תעמוד בפני בידוד בינלאומי גובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully