וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הירשזון השתיק מעילה בהסתדרות העובדים"

22.12.2006 / 23:29

ערוץ 10: מבקר המדינה בודק חשד ששר האוצר הדיח בכיר בארגון בגלל חשד למעילה, אך לא החל בחקירה כדי לברר את המקרה

ערוץ 10 פרסם הערב ידיעה, לפיה מבקר המדינה בודק חשד ששר האוצר אברהם הירשזון השתיק מעילה באחת העמותות של הסתדרות העובדים הלאומית בזמן שכיהן כיו"ר שלה. המבקר בודק מקרה בו מנכ"ל אותה עמותה (בשם ניל"י), עובדיה כהן, הגיע להירשזון בשנת 2003 וסיפר לו כי לקח כסף מהעמותה לצורך כיסוי הלוואות בשוק האפור.

על פי החשד שנבדק, הדיח הירשזון את כהן מתפקידו לאלתר ואולם לא החל בחקירה כדי לבדוק מה קרה בעמותה, כמה כסף נלקח ממנה ולאיזה צורך. כשנתיים מאוחר יותר, כאשר נערכה ביקורת של רו"ח חיצוני באותה עמותה, התברר כי נלקחו מהקרן 5.6 מיליון שקל ללא כל סיבה ברורה. רואה החשבון המליץ בדו"ח הביקורת שלו להגיש תלונה במשטרה על גניבה. ברגע שהוגשה התלונה, החומר הועבר גם למבקר המדינה שהחל לבדוק את העניין.

ערוץ 10 מסר כי תגובתו של עובדיה כהן היא, שכאשר עזב את תפקידו בעמותה הכל כבר היה מוסדר. הירשזון אמר לערוץ 10 בתגובה, כי כאשר נודע לו על אי הסדרים לכאורה בעמותת ניל"י הוא הורה למנכ"ל הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) לבדוק את העניין ואף העביר את הנושא לבדיקה של ועדת הביקורת של ההסתדרות. עוד מסר, כי אז כבר שימש כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת וכמעט שלא עסק בענייני הסתדרות העובדים הלאומית. מבקר המדינה מסר בתגובה, כי הנושא נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully