וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'חוגגים' עצמאות בהודו: 19 הרוגים בחבל קשמיר

15.8.2001 / 20:25

היום בו הודו חוגגת את עצמאותה נפתח ברצח של חמישה רועים הינדים – בהם שתי נשים וילדה אחת; מהר מאוד באה התגובה ההודית ונתנה את האות למרחץ דמים


19 אנשים נהרגו ועשרות נפצעו היום, יום העמאות של הודו, בחבל קשמיר. היום בו מציינת הודו את קבלת העצמאות מבריטניה ב-1947 החל ברצח חמישה רועים הינדים בכפר בלה, צפונית לבירת החורף של קשמיר, ג'אמו, והפך למרחץ דמים.

בהודעת הצבא ההודי נאמר כי "המורדים ירו בחמישה, שמתו במקום, ועוד אחד נפצע קשה". בין הקורבנות שתי נשים וילדה. צבא הודו ייחס את הפעולה לקבוצת המורדים הפרו-פקיסטנית לשקאר, הפעילה באזור. לשקאר, בתגובה, הכחישה את מעורבותה. אף ארגון אחר לא לקח על עצמו אחריות לאירוע.

על הפעולה נמסר לצבא ההודי, רק לאחר שאחת הפצועות הלכה כשלושה קילומטרים עד לעמדה הצבאית הקרובה, וסיפרה את שקרה. שני תושבים מוסלמים בכפר נהרגו זמן קצר לאחר מכן, בעת שניסו להסתיר את גופתה של הילדה שנהרגה מפגיעת רימון יד.

ארבעה מורדים נהרגו במהלך היתקלות עם אנשי זרועות הביטחון ההודיות, במחוז הדרומי פונץ'. בקרב יריות שנערך לאחר מכן באזור, נפצעו שני אנשי ביטחון – אחד מהם מת מפצעיו. בנוסף, שלושה מורדים נוספים וחייל הודי מתו בתקריות נפרדות. סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי מורד מוסלמי אחד ואיש כוחות הביטחון ההודיים נהרגו אתמול בשעת לילה בהיתקלות בריזי, 240 קילומטרים דרומית לסרינגר, בירת הקיץ של מדינת ג'אמו וקשמיר, שנמצאת בריבונות הרפובליקה של הודו. בצפון קשמיר נהרג מורד מוסלמי מאש כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully