וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר הסכם ממון לזוגות חד מיניים

ארנון בן-יאיר

21.12.2006 / 20:40

בית המשפט למשפחה אישר שני הסכמי ממון בין בני זוג מאותו המין. קבע כי כיום זוגות חד מיניים הם חלק מהנורמה בעולמנו

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, בראשות השופט פאול שטרק, אישר שני הסכמי ממון שנערכו בין בני זוג חד מיניים. בפסקי דין זהים שניתנו בשני תיקים המעוררים שאלה משפטית דומה, קיבל בית המשפט את בקשת הזוגות החד מיניים להכיר בהסכם ממון, על סעיפי חלוקת הרכוש שבו, כהסכם מכוח חוק יחסי ממון ונתן להם תוקף של פסק דין.

בית המשפט סוקר בהחלטתו את השינוי שחל במאה השנים האחרונות, בעולם בכלל ובישראל בפרט, ביחס לזוגות חד מיניים, וקובע כי "תקנת הציבור" בכל הנוגע ליחסי אישות מעין אלה השתנתה, וכיום זוגות חד מיניים הם חלק מהנורמה בעולמנו.

בישראל חלה תמורה ניכרת ביחסו של בית המשפט העליון לזוגות חד מיניים. בשנות ה-80 העיר השופט אליעזר גולדברג, בהערת אגב, כי בית המשפט רשאי להימנע מלאשר הסכם ממון בין בני זוג מטעמים של פגיעה בתקנת הציבור, כגון במקרה שבו יובא לאישור הסכם בין בני זוג מאותו מין. ואולם, מאז הכיר בית המשפט העליון בזוגות חד מיניים כזכאים לשוויון. כך, הכיר בית המשפט העליון בזוגות חד מיניים כזכאים לאמץ ילדים, כבעלי זכויות הדדיות בירושה ובהטבות בעבודה (מקרה הדייל דנילוביץ באל על), ובאחרונה, כזכאים להירשם כזוג נשוי במשרד הפנים לאחר שנישאו על פי חוק בחו"ל.

לדברי בית המשפט, הפסיקה בישראל ומחוצה לה נמנעת מלהיכנס לשאלה הציבורית מה מהווה "נישואין", אך היא מדגישה את החובה לשמור על זכותם של בני זוג חד מיניים לשוויון. השופט שטרק מבהיר כי אין בהחלטתו כדי לקבוע כי בני הזוג שבפניו נשואים זה לזה. לדבריו, על שאלה זו המחוקק נדרש לענות.

לאור השינויים שחלו עם השנים בתקנת הציבור, קובע השופט שטרק, כי הוא אינו רואה כל מניעה לאשר את הסכמי הממון שפניו שנעשו בין בני זוג מאותו מין, והוא נותן להם תוקף של פסק דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully