וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ההעדפה המתקנת דווקא מקלקלת

21.12.2006 / 19:39

תוכנית שנועדה לסייע לתלמידים מעוטי יכולת לקבל חינוך ראוי, מתקצבת בצורה מועדפת מחוזות עשירים בארה"ב ומגדילה את הפער

אחד מעיקרי תוכניתו של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש לצמצום פערי החינוך בין עשירים לעניים מתברר עתה דווקא כמזיק לצמצום הפער.

תוכנית Title I, שעלותה השנתית עומדת על 13 מיליארד דולרים, אמורה לסייע לתלמידים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך לקבל מלגות, שיעורי עזר וכיוצא באלה וכן לממן בתי ספר במחוזות עניים יותר, אך בדו"ח חדש נחשף כי התוכנית למעשה מתקצבת באופן מועדף תלמידים אמידים ובתי ספר במחוזות העשירים יותר ובכך מרחיבה את הפער הבין-מעמדי בחינוך האמריקאי.

מן הכתוב בדו"ח עולה כי התוכנית, שמטרתה לפקח על הקצאת תקציבים מתקנת לילדי המדינות העניות באמריקה, למעשה מעבירה כספים בצורה מועדפת דווקא לילדי המדינות העשירות. בתי הספר במחוזות העניים ביותר מקבלים בממוצע כ-825$ פחות בכל שנה לכל תלמיד הלומד בהם, לעומת המחוזות העשירים. גם בתוך במחוזות, מלגות המיועדות לתלמידים מעוטי יכולת מגיעות פעמים רבות לידיהם של תלמידים ממשפחות אמידות.

בעיתון ה-Washington Post דווח, כי התוכנית היא חלק עיקרי בתוכניתו של נשיא ארצות הברית בוש, על פי חוק "אף ילד לא נשאר מאחור". עם זאת, הדגישו כותבי הדו"ח, מרבית האשמה מוטלת על המדינות השונות בארצות הברית, והכשל אינו לאו דווקא ברמה הפדרלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully