וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי נאות - גם בבלוגים

סוכנויות הידיעות

21.12.2006 / 19:10

חברת פיי-פר-פוסט מקשרת בין בלוגרים למפרסמים, המשלמים עבור ביקורת על מוצריהם. עכשיו היא דורשת גילוי נאות

חברה המסייעת למפרסמים ליצור קשר עם בלוגרים המוכנים לכתוב על מוצריהם תמורת תשלום תתחיל מעתה לדרוש מהבלוגרים גילוי נאות, על רקע הביקורות הרבות והאיום הרגולטורי. עד השבוע האחרון, חברת פיי-פר-פוסט ("שלם עבור רשומה") אסרה על מפרסמים להורות לבלוגרים שלא לגלות כי הם מקבלים מימון לרשומות בבלוג, אך אישרה לבלוגרים להחליט בעצמם האם לפרסם זאת. במסגרת המדיניות החדשה של החברה, הבלוגרים יהיו מחויבים לפרסם כי הם מקבלים תשלום עבור הרשומה - או ברשומה עצמה, או בדיסקליימר כללי המופיע בבלוג.

"מאז הושקה החברה, הגילוי הנאות היה שנוי במחלוקת", אמר טד מרפי, מנכ"ל פיי-פר-פוסט. מעבר לביקורת הרבה של קהילת הבלוגרים על נוהג זה של קבלת תשלום על ביקורת מוצר או כדומה, ללא גילוי נאות, גם רשות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) החלה לבדוק את הנושא. בנייר עמדה שפורסם בתחילת החודש טענה הרשות כי היעדרו של גילוי נאות עשוי להפר את חוקי הגנת הצרכן - בסעיף הטעיית הציבור. עם זאת, הרשות לא דיווחה האם בכוונתה לפתוח בחקירה רשמית.

פיי-פר-סופט מקשרת בין בלוגרים למפרסמים המעוניינים להשתמש בשירותיהם לפרסום מפה לאוזן של מוצרים. מפרסמים קובעים מחיר של 5 דולר ומעלה עבור כל רשומה, ובלוגרים מגיבים לבקשות. ככל שהתשלום גבוה יותר, ההיענות רבה יותר. הבלוגרים חופשיים לכתוב גם ביקורות נייטרליות או שליליות, אך מפרסמים יכולים לציין גם כי ישלמו רק עבור ביקורות חיוביות.

בישראל לא קיים "קוד אתי" מגובש לבלוגרים בנושא הגילוי הנאות. אלון מוליאן, מנכ"ל חברת הפרסום האינטרנטית Twisted, עורר סערה בבלוגוספירה לאחר שדיווח בחודש אוקטובר, כי פנה לעשרות בלוגרים ישראלים והציע להם לפרסם סקירות עבור מוצרי יוקרה שונים שיינתנו להם בתמורה, ללא תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully