וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית חושפת סודות בני 25

שי אילן

21.12.2006 / 14:12

המודיעין האמריקאי יפרסם לראשונה באופן אוטומטי מיליוני מסמכים מסווגים. ישפוך אור גם על אירועים הקשורים בישראל

ב-31 בדצמבר הקרוב בחצות יוסר באופן אוטומטי הסיווג ממיליוני מסמכים סודיים שגילם 25 שנים, כך פורסם היום בעיתונות האמריקנית. חשיפת המסמכים אמורה להוסיף פרטים חדשים על פרשות רבות, ביניהן למשל מדיניות ממשל קרטר בתקופת הסכמי [[קמפ דייוויד]] וזהותם של אנשי ממשל שנחשדו בשיתוף פעולה עם [[ברית המועצות]] בתקופת המלחמה הקרה.

החגיגה להיסטוריונים וחובבי המודיעין תוסיף גם פרטים על מדיניות הגרעין של ארה"ב, מעורבותה בדיקטטורות בדרום אמריקה והאן-אס-איי השנויה במחלוקת תפרסם מידע על מתקפה ישראלית בשנת 1967 על ספינת האזנה שלה.

הצו המורה על החשיפה האוטומטית למסמכים בני 25 הוצא בתקופת ממשל קלינטון, בשנת 95, בגלל שיקולי חופש המידע וגם בשל העלות הגבוהה של השמירה על סודיות המסמכים. למרבה הפליאה, דווקא ממשל בוש חובב החשאיות הוא זה שיוציא את הצו לפועל לראשונה. אמנם סוכנויות המודיעין השונות יכולות לבקש מניעת פרסום של מסמכים שהם עדיין רגישים, אבל עדיין קיים חשש שבמאות מיליוני המסמכים שיפורסמו, ישתרבבו חומרים לא רצויים.

למרות ההתרגשות הגדולה שמעוררת הסרת הסודיות בקרב חוקרים, יידרש זמן רב עד שאפשר יהיה ממש לערוך חיפושים במסמכים, בשל הכמות העצומה שלהם. כבר היום טובעים אנשי הארכיון הלאומי של ארה"ב בכ-400 מיליון עמודי טקסט ועד שחובבי הקונספירציות יזכו לחומר חדש שיזין את התיאוריות שלהם, יעברו חודשים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully