וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת ה-D: אנחנו דווקא לא חרמנים

דפנה שפיגלמן

21.12.2006 / 12:50

דפנה שפיגלמן לא הופתעה מהנתונים, שגילו שהישראלים דווקא לא מחפשים בעיקר סקס ופורנו באינטרנט

אני גולשת באינטרנט כבר כמה שנים. אני ועוד משהו כמו מיליארד, שבעים ושישה מליון, מאתיים ושלושה אלפים ועוד כמה מאות גולשים בכל רחבי העולם. ומעולם, אבל מעולם, לא הקשתי את המילה "סקס" במנוע חיפוש כלשהו. עד היום.

כי הבוקר, באחד מעמודי העיתון החביב עלי (זה שיש בו יותר תמונות ופחות מלים), מצאתי ידיעה שהתחפשה למפתיעה והייתה בעיקר לא: "מה חיפשו הישראלים הכי הרבה בגוגל? תתפלאו, לא סקס כי אם משחקים, לוח נסיעות של אגד וויקפדיה". אז זהו. שזה לא מפליא אותי בכלל.

אני מתנצלת מראש אם אפגע במי מכם שהוא כזה, אבל אין בעיני מחשבה יותר סטריאוטיפית או טיפשית בנוגע לגולשי הרשת מזו המניחה כי כולנו חרמנים ומיוזעים. כי רובנו לא. נתחיל מזה שאחוז ניכר מהגולשים הן גולשות. ואנחנו הנשים, כידוע או לא, לא נוטות לבזבז זמן על שטויות ומעדיפות לנצל את שעותינו לעשייה פרודוקטיבית שאינה טחינת אויר. או במלים אחרות, אם כבר סקס אז נעדיף לעשות אותו ולא לפנטז עליו עם איזה יורגן בצד השני של החלד.

נמשיך בעובדה שאם אתה מחובר לאינטרנט, גולש בו ויודע למצוא את מבוקשתך (הנתונים מעידים על 3,700,000 גולשים ישראלים, שהם כ 52% מהאוכלוסייה בארץ, וחמישית מכל גולשי המזרח התיכון), אתה ככל הנראה פחות נחשל משבטים אפריקאים נודדים, יותר אורייני ממלקט האורז בכפר הסיני הנידח (על אף ששיעור האוריינות בחלק ממדינות העולם השלישי דומה כיום למספרים בארה"ב), ובניגוד לבעלי חיים, יש לך תחומי עניין נוספים על הישרדות, רבייה ודאגה לדור ההמשך.

נמשיך בהגיון פשוט שאומר שאם אתה מחובר למחשב וגולש באינטרנט, יש סיכוי גבוה שאתה למשל סטודנט. יש סיכוי שאתה אפילו סטודנטית. ללא ספק, הסיכוי לכך שאתה תלמיד תיכון או תלמידה גבוהים באופן ניכר. יש סיכוי מצוין גם שאתה או את עובדים בעבודה של צווארון לבן, כזו המחברת אתכם לאינטרנט ומאפשרת לכם לגלוש בו.

אז למה, לכל הרוחות והשדים, למה שמישהו יעלה בדעתו שכל מה שמעניין אותנו כגולשים הוא חיפוש אחר אתרי סקס ופורנו? (כשמקישים את המילה סקס אגב, עולים 3,000,000 אזכורים וקישורים – שזהו בהחלט מספר עגול וסקסי). ואכן, המציאות טפחה על פני הפנטזיה ועל פי ממצאי הידיעה מהבוקר, העדפות החיפוש שלנו הן לפי סדר יורד: משחקים, אגד, ויקפדיה, ערוץ הילדים, השוואת מחירים, יצחק רבין, מורפיקס (תוכנת מילון ותרגום), שירונט, הומלס ומילונים באשר הם. את הרשימה סוגרים במקום ה- 14 צימרים ואחריהם נינט.

ואם כאלו הם פני הדברים, נשארה לי רק שאלה מטרידה אחת: מה עדיף? שהגולש הישראלי הממוצע יהיה חסר אמצעים (הומלס?), נטול רשיון נהיגה (אגד!), אפס באנגלית (מורפיקס) אבל מאוד מאוד מאוד רגיש ורומנטי (שירונט+צימרים+נינט), או סתם חרמן אש?

הערה לסיום:
3,000,000. אמרתי לכם שזה המספר. אתם סתם סקפטים. או חרמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully