וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סוריה ממשיכה להבריח נשק ללבנון

21.12.2006 / 8:02

שגריר ארה"ב בביירות טוען שיש סיבה להאמין שהברחות אמצעי הלחימה לשימוש חיזבאללה ממשיכות. לדבריו, סוריה אינה מקור הנשק

שגריר ארצות הברית בביירות ג'פרי פלטמן אומר, כי לארצו יש סיבות להאמין כי ללבנון מוסיפים להגיע אמצעי לחימה דרך סוריה. פלטמן התנסח בנושא בזהירות רבה, המרמזת על כך שלדבריו אין ביסוס ראייתי מוצק, אולם מדבריו השתמע כי בין ההברחות הרבות המתבצעות על הגבול הסורי-לבנוני, ישנן גם הברחות נשק, האמור לשמש את ארגון חיזבאללה.

לדברי פלטמן, חציית הגבולות עם סחורות מסוגים שונים בניגוד לחוק היא עניין שבשגרה, ו"קשה לדעת איזה מטען נושאת כל משאית החוצה את הגבול. זה יכול להיות סיגריות, וזה יכול להיות משהו אחר". הוא הוסיף כי לארצות הברית יש הוכחות כי "מתבצעות הברחות מסוריה ללבנון, ויש לנו היסוד להאמין כי בהן נכללות גם הברחות נשק".

ברמזו למעורבותה של אירן כגורם העיקרי בהברחות הנשק ללבנון, אמר פלטמן כי "סוריה היא תחנת מעבר, ולא היא ייצרה את כלי הנשק בהם השתמש חיזבאללה". הוא סירב לפרט בנושא אולם אמר כי "לסוריה אחריות למנוע את הפיכת שטחה לתחנה בשינוע בלתי חוקי של אמצעי לחימה ללבנון".

מנגד, אמר השגריר האמריקאי כי המצב בדרום המדינה יציב בעקבות פרישת חייל צבא דרום לבנון באזור, והוסיף כי יש ירידה חדה בפופולריות של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, גם בקרב השיעים.

בתוך כך, קראה ארצות הברית לסוריה לפתוח שגרירות בביירות. דובר משרד החוץ בוושינגטון אמר כי על דמשק ליצור קשרים טובים לא רק עם עירק, אלא עם כל מדינות האזור. בקול ישראל דווח, כי לדבריו, סירובה של סוריה להיענות לבקשת ביירות בעניין זה, מעיד כי סוריה לא ויתרה על שאיפתה לשלוט בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully