וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוטת הערמונית: הטיפול בגרסה הסינית

19.12.2006 / 14:11

בלוטת הערמונית, פרוסטטה, מצויה באזור איברי המין של הגברים. הטיפול של הרפואה הסינית מתמקד דווקא בכליות

הרפואה הסינית מחפשת גם היא פתרון רפואי לתופעת גדילת בלוטת הערמונית המתרחשת בעיקר אצל גברים מעל לגילאי 50. עם זאת, בעוד הרפואה המערבית מייחסת את התופעה לשינויים גופניים, מייחסת הרפואה הסינית את הבעיה לתפקודן של הכליות, שם היא מוצאת את הטיפול בתופעה.

פרופ' משה שטרנפלד, מומחה לרפואה פנימית ולרפואה סינית, סיפר כי בלוטת הערמונית היא חלק ממערכת המין הזכרית ותפקידה להפריש נוזל לזרע שנפלט ולהקל על תנועתו. הערמונית נוטה לגדול במימדיה עם הגיל וגדילתה שכיחה במיוחד אצל גברים מעל גיל 50. גדילה מרובה של הבלוטה מפריעה מאד לאיכות החיים, מפני שהבלוטה לוחצת על צינור מעבר השתן. גדילה כזאת עלולה אף להצביע על התפתחות מחלה כמו סרטן הערמונית.

בעוד הרפואה המערבית מייחסת את גדילת הערמונית להתבגרות, לירידה ברמת ההורמון טסטוסטרון או לזיהום כרוני, מציגה הרפואה הסינית סיבות אחרות לגמרי.

הכליות, לפי הרפואה הסינית, אחראיות על האנרגיה הבסיסית של האדם, על איברי המין ועל התשוקה והפריון. הערמונית, הנמצאת במערכת אברי המין, מושפעת מתפקוד הכליות. אי לכך, הרפואה הסינית טוענת שכדי לטפל בגדילת הערמונית, יש לטפל בכליות. לפי הרפואה הסינית קיימים שני מצבים רפואיים הפוגעים בכליות ומכאן- בבלוטת הערמונית.

ראשית, כאשר לחות חמה תצטבר בכליות, יווצרו קשיים בהטלת שתן, כי החום מאדה חלק מן הנוזלים והופך אותם ליותר צמיגיים. בה בעת הלחות החמה גורמת לתחושת צריבה בעת מתן שתן. במקרה כזה, הטיפול שמציעה הרפואה הסינית הוא פינוי הלחות החמה, על מנת לאפשר זרימה שוטפת של האנרגיה והדם. הטיפולים המומלצים כוללים, דיקור וצמחי-מרפא, והתוצאות הטיפוליות הן כמעט תמיד טובות ביותר.

הסיבה השנייה אותה מאבחנת הרפואה הסינית היא חוסר באנרגיה של הכליות. אנשים אשר סובלים מכך יתלוננו זמן רב לפני סימני גדילת הערמונית על כאבי-גב תחתון ונטייה לעייפות. כמו כן יכללו התלונות השכיחות הפרעה בהטלת השתן ונטייה לטפטוף בסוף ההשתנה. הטיפול בבעיות אלו יהיה "תדלוק" הכליות באנרגיה. זאת ניתן לעשות על ידי שינה מספקת, כדי לאפשר לאיברים לצבור אנרגיה מחודשת, ומצד שני בשעות הערות - לא להתיש את הגוף בכל מיני פעילויות כולל עודף פעילות מינית.

על פי ניסיונו הרפואי של פרופ' שטרנפלד, ההתמקדות הזו בכליות הוכיחה כבר יעילות רבה ותוצאות הטיפול הן כמעט תמיד חיוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully