וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור חמור במלאי הדם של ישראל

יובל אביבי

19.12.2006 / 13:57

מד"א מודיע כי מאגר מנות הדם של ישראל ירד אל מתחת לקו האדום, וכי טיפולי מותרות עלולים להידחות. מבצע התרמה יחל היום

ארגון [[מגן דוד אדום]] מודיע על מחסור חמור במנות דם של מדינת ישראל, ומזהיר כי מלאי הדם ירד אל מתחת לקו האדום. פרופסור איילת שנער, מנהלת שירותי הדם של מד"א, אומרת כי הליכים רפואיים הדורשים מתן דם, שהם בבחינת מותרות, עלולים להידחות בשל המחסור. לדבריה, עלול להיווצר מצב בו בתי החולים ומד"א ייאלצו לדחות ניתוחי מותרות על מנת לשמור על מאגר הדם הקיים, הדרוש לטיפול במקרים דחופים כגון תאונות דרכים, לידות או טיפול בנפגעי מצבי חירום.

פרופסור שנער שיבחה את ההיענות למתן תרומת דם במהלך המלחמה האחרונה בלבנון, והוסיפה כי אנשים רבים הגיעו אז למרכזי ההתרמה אף כאשר לא הייתה קריאה של מד"א לסיוע בנידון. עם זאת, לטענתה ייתכן שההיענות הגדולה בזמן המלחמה הביאה לכך שעתה יש ירידה דרסטית בהיענות. היא הדגישה כי זה אינו בהכרח ההסבר היחיד, ואמרה שייתכן שמחלות החורף מונעות מאנשים להגיע למרכזי ההתרמה וציינה כי בתקופות חגים יש בדרך כלל ירידה בהיענות.

שנער קראה לציבור להגיע לתרומות דם ובכך "לעזור להציל חיים". ממד"א נמסר כי מבצע מיוחד להתרמת דם יחל היום ויימשך עד סוף השבוע. בחדרי התרמת דם בתחנות מד"א בחיפה, ירושלים ובתל אביב ובמרכז שירותי הדם של מד"א במתחם תל השומר תהיה קבלת קהל ברציפות בשעות 8:00-19:00. ביום שישי כל התחנות מד"א פתוחות בשעות 8:00-12:00. בבאר שבע תוצב תחנה ניידת מול אוניברסיטת בן גוריון מדי יום בשעות 9:00-16:00.

לפרטים נוספים ניתן להתקשר לטלפון 03-5300400 או לגלוש לאתר הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully