וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: תומכים בביטול ועדת שוחט

18.12.2006 / 18:02

נציגי הסטודנטים השתתפו היום בישיבת סיעת הליכוד, בה הוחלט לתמוך במאבקם להורדת שכר הלימוד

נציגי הסטודנטים השתתפו היום בישיבה של סיעת הליכוד. בדיון נכחו יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו שרת החינוך לשעבר ח"כ לימור לבנת וחברי כנסת נוספים מהליכוד. את הסטודנטים ייצגו יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ויושבי הראש של אגודות הסטודנטים באוניברסיטאות ברחבי הארץ.

בדיון, קיבלה הסיעה החלטה לתמוך בכלל ציבור הסטודנטים, ובמאבקם כנגד ועדת שוחט, שבראשה עומד שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, שאמר כי יש להעלות את שכר הלימוד. בנוסף, החליטה הסיעה לתמוך בהמשך המדיניות להפחתת שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. חברי הסיעה הודיעו לנציגי הסטודנטים כי בכוונתם לנהל מאבק על הפחתת שכר הלימוד בדיונים ובהצבעות על תקציב המדינה.

בתום הדיון אמר נתניהו, כי "אין שום סיבה לא להמשיך בהפחתת שכר הלימוד, הממשלה התחייבה להפחתה, דבר שהוא נכון חברתית וכלכלית. אדם שרוכש השכלה עוזר גם לכלכלה ולחברה, זה שילוב של שני דברים, זו מקשה שלמה". הוא הוסיף, כי "יש לאמץ החלטות – והן לדרוש את המשך הפחתת שכר הלימוד. השקעה בחינוך זה לחיוב".

עוד הודיעה הסיעה כי היא תומכת בחוק זכויות הסטודנט שבא לקבע את זכויות הסטודנטים, ובכללן נושא שכר הלימוד, בחקיקה ראשית. הנוכחים בדיון מתחו ביקורת על ההחלטה למנות כיו"ר הוועדה שר אוצר לשעבר אשר דעותיו ותמיכתו בהעלאת שכר הלימוד ידועות לכל.

בועז טופרובסקי, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב אומר, כי "אני מקווה שחברי סיעת הליכוד ילחמו על הורדת שכר הלימוד ותוספת תקציבים להשכלה הגבוהה וביטול ועדת שוחט. נמשיך להילחם ולהפגין כנגד הפרטת מערכת ההשכלה הגבוהה ואנו קוראים לכלל חברי הכנסת להצטרף למאבקינו.

התאחדות הסטודנטים הארצית הודיעה שהחל ממחר, תשבית את הלימודים בשיתוף עם ארגון הסגל האקדמי. בכל יום מתוכננת הפגנה ושביתה בקמפוס אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully