וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לקומיקס בלנדר

דפנה ארד

18.12.2006 / 13:42

החוברת התריסר שעומדת לצאת בשבוע הבא תהיה האחרונה בסדרת הקומיקס הצבעונית של חבורת בוגרי בצלאל ושנקר. הגיע זמן ההספדים

חוברות "בלנדר" של דניאל גולדשטיין וליאב צברי, נמכרו בשנה האחרונה בטאוור רקורדס, באוזן השלישית, בחנויות קומיקס שונות ובפסטיבלים בכל רחבי הארץ. בוגרי בצלאל הצעירים שערכו, ציירו, צבעו וכתבו אותה החליטו השבוע שהחוברת ה-12 שלהם, תהיה החוברת האחרונה. "הבנו שהשיטה שבה אנחנו עובדים היא לא נכונה" סיפר גולדשטיין היום. "מצאנו את עצמנו נאבקים כל פעם להדפיס גיליונות וזה לא אמור להיות ככה. בקיצור הבנו שאם נמשיך בדרך הזאת, אז 'בלנדר' במילא לא יחזיק עוד הרבה זמן. הגענו למסקנה שאולי כדאי לפרק את זה ולתעל את האנרגיה שהושקעה בכך למקומות יותר יעילים."

מלכתחילה הקומיקס לא יועד להפוך ל"זבנג" של שנות ה-2000. ליאב מספר: "בלנדר לא כוון להפוך ליומני נוער, קיווינו שבאמת הקומיקס יצליח בשיעור מסוים, שנמצא את הקהל, ושנצליח ביחד. בסופו של דבר הקומיקס לא כיסה את עצמו. יש אנשים שמתעשרים מקומיקס, אנחנו לא. זה תלוי בהרבה גורמים, ובלנדר לא הצליח."

מלבד ליאב שניהל את בלנדר ודניאל שהיה העורך האמנותי, תרמו לחוברות את האופי הייחודי שלהן מספר מאיירים צעירים כמו עדי סליקטר (דווקא בוגר שנקר) ויובל טוך, קובי ברחד, ערן מנדל, יונתן וקסמן וניר מולד. בכל חוברת התארח קומיקסאי אורח כמו אורי פינק, זאב אנגלמאיר ומישל קישקה הוותיקים.

בקשר למנויים, דניאל מתנצל: "המנוי שמכרנו היה מנוי לשנה, וכל המינויים שלנו יקבלו פיצוי הולם." הוא לא בטוח עדיין מה יהיה הפיצוי אבל מבטיח "לא אנתרקס."

לצד הסיפורים החדשים שהופיעו בכל חוברת, היו גם סיפורים עם המשכיות כמו"הפרנואיד", סיפורו של איש שחי בחרדה, "בוקי" של צברי, סיפור על חיי הרווקות באזור ה20+ ו-"צלילי הצמר" על מערכת יחסים בין בחור לצעיף שלו. "לא היו הרבה מדורים קבועים, התחלנו כל פעם מההתחלה. היו כאן המון נסיונות".

גולדשטין וצברי לא יודעים עדיין לאן פניהם מועדות. בינתיים הם מאיירים לעיתונים כמו "העיר", "ג'רוזלם פוסט" ו"עכבר העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully