וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מגמיש הרפורמה באוברדראפט

רם דגן

17.12.2006 / 17:03

יותרו חריגות של 1,000 שקל ממסגרת האשראי. המטרה: להקל על לקוחות שחרגו מהמסגרת לתקופה קצרה

בנק ישראל מגמיש את רפורמת האשראי. היום הודיע הבנק כי יותיר לבנקים לכבד התחייבויות של לקוחות שחרגו באופן זמני בסכום של עד 1,000 שקל מהמסגרת המוסכמת. הוראה 325 שנכנסה לתוקף בחודש יולי האחרון מורה לבנקים שלא לכבד התחייבויות של לקוחות שחרגו ממסגרת האשראי המוסכמת. היום פירסם הפיקוח על הבנקים הודעה על תיקון ההוראה.

מטרת ההוראה המאפשרת הרחבה זמנית של מסגרת האשראי היא למנוע מצבים בהם ייאלץ הבנק לא לכבד התחייבויות (בעיקר צ'קים והוראות קבע) של לקוחות שזקוקים לחריגה זמנית ובהיקף מצומצם בחשבון הבנק שלהם, עקב אירועים לא צפויים.

מבנק ישראל נמסר היום, כי התיקון נועד לאפשר יישום מלא של ההוראה, בד בבד עם הקלה על הלקוחות ועל הבנקים, שמהותה מזעור האפשרות שיוחזרו צ'קים עקב תקלות מקריות בסכומים קטנים. הדבר יחסוך מהלקוחות את הנזק מהחזרות כאלה, ויחסוך מהבנקים את הצורך לעסוק בהעמדת מסגרות חד צדדיות זמניות בסכומים שוליים.

בנוסף, החליט הפיקוח על הבנקים לאשר הארכה נוספת בכניסה הסופית לתוקף של הרפורמה ליולי, במקום בינואר הקרוב. על פי ההערכות, עד כה למעלה מ-90% מלקוחות הבנקים הסדירו כבר את מסגרת האשראי שלהם. יתר הלקוחות פועלים תחת מסגרת אשראי שנקבעה באופן חד-צדדי על ידי הבנקים.

על פי ההוראה המקומית היה אמור תוקף מסגרת האשראי החד-צדדית לפוג בינואר הקרוב. בבנק ישראל הסכימו להאריך את תוקף המסגרות האלה על מנת לאפשר ללקוחות להסדיר את מסגרות האשראי שלהם. בבנק ישראל הסבירו היום כי במרבית המקרים מדובר בחיילים ובתושבי חוץ. ללא שינוי תוקף ההוראה היו נאלצים הבנקים לא לאפשר ללקוחות האלה חריגה בחשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully