וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי תע"ש פותחים בשביתה

חיים ביאור

16.12.2006 / 20:30

העובדים דורשים העלאה של 11% בשכרם ומאיימים לפתוח בעיצומים. ההנהלה: החלו מגעים עם נציגי העובדים

ארגון עובדי התעשיה הצבאית ([[תע"ש]]), שבראשות יצחק יהודה, התכנס אמש כדי להחליט על "פתיחה במאבק נגד הנהלת החברה החל ביום ראשון". בכוונת הארגון לקיים אסיפות הסברה במפעלי החברה, שבאחת מהן ישתתף יו"ר [[ההסתדרות]] עופר עיני. בהמשך מתכוונים העובדים לפגוע בעריכת ניסויים בציוד צבאי המיועד לייצוא.

האסיפות יתקיימו לאחר שהנהלת התעשיה הצבאית הודיעה לארגון העובדים ולהסתדרות שאין בכוונתה להיענות לדרישתם להעלות את שכר עובדי החברה ב-11%. עובדי תע"ש דורשים את תוספת השכר, לאחר שבמסגרת תוכנית הבראה שהופעלה בחברה לשנים 2006-2002 הם הסכימו לקיצוץ של 11% בשכרם ולפיטורים ופרישה מוקדמת של מאות עובדים.

תוכנית ההבראה גובשה אז בשל הקשיים שאליהם נקלעה תע"ש. "תוקפו של הויתור על השכר במסגרת תוכנית ההבראה יפוג ב-1 בינואר הקרוב, ואנו מצפים ששכר העובדים יועלה לרמתו שלפני הפעלת תוכנית ההבראה", אמר ראש ארגון העובדים, יצחק יהודה. לטענתו, תע"ש אינה במשבר כלכלי קשה כפי שהיה ב-2002, וצבר ההזמנות שלה מגיע לחמישה מיליארד שקל.

עוד אמר יהודה, כי לא זו בלבד שהנהלת תע"ש דחתה את הדרישה לתוספת שכר, אלא שהיא אף הודיעה כי יש צורך בסבב חדש של פיטורי מאות עובדים, מתוך 2,680 איש המועסקים כיום בחברה (370 עובדים נוספים מועסקים בחברה הבת, עשות אשקלון).

הנהלת החברה החליטה שלא להגיב בפומבי על טענות אלה, אך ציינה כי מתנהלים מגעים עם ארגון העובדים, במגמה לגבש פתרון מוסכם למחלוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully