וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ לשרים: אל תגיבו לנאום אבו מאזן

17.12.2006 / 0:00

כך הורה אולמרט לשרים בעקבות קריאת יו”ר הרשות להקדמת הבחירות. ארה”ב, בריטניה ורוסיה מברכות על הצעד

ראש הממשלה אהוד אולמרט הורה לשרים להימנע מהתבטאויות בנוגע לאירועים ברשות הפלסטינית. זאת בעקבות נאום יו"ר הרשות אבו מאזן, בו קרא להקדמת הבחירות לפרלמנט.

מלשכת אולמרט נמסר שמדובר "בעניין פלסטיני פנימי, ואנו עוקבים בעניין אחרי ההתפתחויות". קודם לכן נמסר ממלשכת ראש הממשלה כי אולמרט "מכבד את אבו מאזן, ומקווה שיהיה ביכולתו לממש את מנהיגותו על העם הפלסטיני, ולהקים ממשלה שתעמוד בדרישות הקהילה הבינלאומית".

הודעתו של יו"ר [[הרשות הפלסטינית]] אבו מאזן על הקדמת הבחירות ברשות גררה תגובות ברחבי רחבי העולם.

מנהיגי הארגונים הפלסטינים היושבים בדמשק הכריזו בהודעה משותפת כי קריאתו של אבו מאזן לבחירות מוקדמות אינה חוקית. הם אמרו שהבחירות בהם ניצח חמאס היו הוגנות ודומקרטיות, ואין שום סיבה אמיתית לקיים בחירות חדשות. בהודעה קוראים חאלד משעל, רמדאן שלח ופארוק קדומי לחדש את השיחות להקמתה של ממשלת אחדות. השלושה קוראים גם לחקור את הנסיונות להתנקש בראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה.

ארצות הברית ברכה על החלטתו של אבו מאזן לקרוא לבחירות מוקדמות והביעה את תקוותה כי צעד זה יפחית את האלימות ויסלול את הדרך לחידוש תהליך השלום. בהודעת משרד החוץ האמריקאי נמסר, כי ההחלטה על הבחירות היא עניין פלסטיני פנימי, אולם הממשל מקווה שהקדמת הבחירות תביא להקמת ממשלה פלסטינית שתהיה מחוייבת לעקרונות שניסחה הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט).

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס תבקש מהקונגרס האמריקאי להעביר עשרות מיליוני דולרים לרשות הפלסטינית על מנת לחזק את [[אבו מאזן]].

ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר אמר בתגובה להודעה, כי "יוזמתו של אבו מאזן מעידה על נחישתו לפרוץ את המבוי הסתום בתהליך המדיני". משרד החוץ במוסקבה קרא ל[[חמאס]] ול[[פתח]] להמשיך במגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית.

גם בישראל גררה הודעת אבו מאזן תגובות אופטימיות. גורם ביטחוני בכיר אמר, כי "החלטתו של אבו מאזן הינה החלטה פנים-פלסטינית חשובה מאד, היוצרת סיכוי חדש לזנוח את הטרור, לשוב לשולחן המשא ומתן ולעצב מציאות חדשה באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully