וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועה"ב קרובה להחלטה בנושא אירן

16.12.2006 / 8:52

שגריר בריטניה: התקדמות בשיחות, וככל הנראה הצעת ההחלטה תהיה מוכנה ביום שלישי. רוסיה מתנגדת למספר סעיפים

שגריר בריטניה באו"ם אמר כי חברות מועצת הביטחון מתקדמות לקראת הסכמה על הטלת סנקציות על [[אירן]] בשל תוכניתה הגרעינית, אך רוסיה ממשיכה להתנגד לסעיף הקובע איסור מעבר למנהיגי המדינה. שגרירי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה, סין וגרמניה מסרו כי היתה התקדמות בדיונים ב[[מועצת הביטחון]] על הצעת החלטה שנוסחה בידי האירופים וזוכה לתמיכת ארה"ב.

השגריר הבריטי, אמיר ג'ונס פארי, אמר כי ההסכמה בעניין מתקרבת. לדבריו, נפרצה הדרך להסכמה בכל הנושאים שהיו שנויים במחלוקת בין החברות הקבועות. "אני מקווה שנוסח הצעת ההחלטה יהיה מוכן כבר ביום שלישי הקרוב", אמר והוסיף כי הצבעת חברות המועצה בנושא תוכל להערך כבר בשבוע הבא.

שגריר רוסיה במועצת הביטחון, ויטלי חורקין, אמר כי הצעת ההחלטה עוד לא מוכנה, למרות "שיש התקדמות". לדבריו, חלק מהנושאים עדיין שנויים במחלוקת, ולכן השגרירים יחזרו למדינותיהם להמשך התייעצות. השגרירים יתכנסו שוב ביום שני להמשך הדיונים.

עיקר הצעת ההחלטה מתמקדת באיסור יבוא ויצוא חומרים הקשורים לתוכנית הגרעין של אירן, ובכלל זה טכנולוגיות. כמו כן ההצעה כוללת איסור העברת טילים בליסטיים למדינה. דיפלומטים אמרו כי רוסיה מתנגדת לאיסור מעבר שיוטל, על פי ההצעה, על 11 סוכנויות וחברות ו-12 בני אדם הקשורים לתוכנית הגרעין של אירן.

בנוסף קוראת הצעת ההחלטה גם להקפיא נכסים של אותם חברות, סוכנויות ואנשים, אך רוסיה מעונינת שהמועצה תחליט באופן פרטני על רשימת המוקפאים, מהלך שעלול להאריך את משך הדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully