וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקליפורניה ופלורידה הושהו ההוצאות להורג

16.12.2006 / 4:53

שופט בקליפורניה פסק כי הוצאה להורג ברעל נוגדת את החוקה. בפלורידה נאסרו לפי שעה ההוצאות להורג בהוראת המושל

שופט הפדראלי ג'רמי פוגל קבע כי פסק כי שיטת ההוצאה להורג הנהוגה בקליפורניה נוגדת את החוקה האמריקאית, בדברי הסיכום אמר כי שיטת ההוצאה להורג באמצעות הזרקת רעל בעייתית אך ניתן לתקנה".

במשך שנים רבות קיים הויכוח סביב אכזריותה של ההוצאה להורג על ידי הזרקת רעל. "כשהיא נערכת כראוי, תוצאות הזרקת רעל אדיבים יותר כלפי קורבנות עונש המוות", אמר פוגל אך הסתייג והוסיף כי "בעת הנוכחית, שיטת הזרקת הרעל בקליפורניה חסרה באמינות ושקיפות".

"לאור השאלות העולות ממקרי הוצאות להורג קודמים, תגובת הנאשמים והכישלון בפעולה הביאו להפרה בוטה של התיקון השמיני לחוקה", אמר פוגל.

ההחלטה התקבלה בעקבות ההוצאה להורג של סטנלי "טוקי" וויליאמס ב-2005 אז נאבקו השומרים במשך 25 דקות כדי להחדיר את המזרק לתוך ורידיו שלוויליאמס, מנהיג כנופיית ה"קריפס", ו-10 דקות נוספות עד שמת.

ביום רביעי האחרון בפלורידה הכניסו המוצאים להורג שלא כראוי מזרק לתוך ורידיו של הרוצח המורשע אנג'ל דיאז. המזרק שהכיל כימיקלים קטלניים לא נכנס לתוך ורדיו של דיאז דבר שהביאו לגסיסתו במשך 34 דקות בעינויים, כך קבע בוחן הרפואה הראשי במדינה. המושל המיועד של פלורידה צ'רלי קריסט, הגיב הערב למקרה והודיע כי לא יבוצעו יותר הוצאות להורג במדינה עד שיבדקו הנהלים.

הוצאה להורג באמצעות רעל קטלני נהוגה ב-37 ממדינות ארה"ב. במהלך 2006 הוצאו להורג 53 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully